FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
21 September 2005 - Jens of Sweden AB blir JoS AB
Ägaren och vd:n Jens Nylander tillkännagav idag att han begärt företaget Jens of Sweden AB i konkurs hos Västerås tingsrätt. Det nya företaget JoS AB kommer att hjälpa kunderna och sälja kommande produkter, och inga kunder ska behöva ta skada av det inträffade. Konkursen är en följd av kostnader som uppstått i samband med konkursen av den amerikanska återförsäljaren Outwardsound, konflikten med den koreanska leverantören Iops samt högre tullkostnader än planerat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Var nog inte helt oväntat för den som hängt med i skriverierna om Jens under året. Som tur är så hann jag i alla fall köpa en MP120 för ett tag sen...
Mer uttömmande läsning om ämnet finns på realtid. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säger bara Go Jens! men lämna över stafettpinnen till ngn annan när du fått snurr på verksamheten. Gå sedan vidare och dra igång nästa verksamhet, du är en entreprenör, ingen affärsman.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
hehe, jensa är cool B) vi gick i samma klass i gymnasiet.
han har nog en del nytt spännande på g... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.realtid.se/ArticlePages/200506/...ltid833.dbp.asp
Nog verkar han ha mycket för sig alltid.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyhet...?artikel=697374
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att ett bolag äger ett annat för att rädda likvida medel om kk är förestående är inget konstigt. Förstår inte ditt inlägg för ovanlighetens skull Grazzy. (Nu försvarar jag inte Jens tidigare förehavanden, och ska jag vara helt ärlig så sa jag till mina vänner här hemma för ett år sedan: "Han finns kvar ett, max två år till". Har varit anställd där...) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur som helst så är det snarare praxis att bolaget "köps upp" av ett utomstående och då med plasering oftast i Luxemburg, Belgien, Holland eller Switzerland* *Kommer fasiken inte på hur det stavas på svenska - hjärnsläpp*... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
digiArt, tja det är möjligt, skatteflykt är inte mitt huvudämne
![]() Som jag ser det så blir det inte direkt _mer_ imponerande att det första killen gjorde var att flytta all vinst från beskattning i sverige, för att sedan ÄNDÅ gå i konken. Inte direkt någon jag skulle vilja göra affärer med igen om de hade skulder till mig. Om det är norm att flytta stålarna till Schweiz, så påminn mig, varför betalar _jag_ skatt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Hur skulle det se ut om inte vi andra skattebetalar står för den notan? |
|||