FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena!
Är det någon som har koll på vart jag registrerar .fi-domäner och vilka krav som finns? Tobias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Följande är saxat från domaininfo . se
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för den infon.
Har någon några kontakter eller vet något företag i Finland kan registera domänen åt en? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
kolla med valfritt webhotell om de kan teckna domänen på sig och du skriver ett användaravtal med dem att det är du som skall "nyttja" domänen!
Så gjorde vi för att få tillgång till festivalbussen.no i alla fall ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Väcker en gammal tråd.
Är intresserad att regga två finska domäner. Klarar inte de lokala kraven. Så jag måste ha ett ombud. Något tips på ett sådant. Även som kan hjälpa till i Norge om möjligt. Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nameisp.se har hjälpt oss med vår pingdom.fi domän.
Dem kan jag varmt rekommendera. /Sam Nurmi |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Validating
|
75€ gav jag för movies.fi när jag registrerade den, lätt som en plätt juh!
Finns massa "agenter" som kan registrera en fi-domain, kommer inte ihåg vem jag anlitade |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Pushar lite för denna tråd. Skulle vara extremt tacksam om nån kan tipsa mig om någon agent som kan regga en finsk domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Rekommenderar även jag Name ISP för detta ändamål, hör med dem.
Om du inte uppfyller kraven skall du dock vara medveten oma tt du enligt regelverket kan bli av med din domän. Inte för att jag förstår hur det skulle uppdagas, men ändå... Om du uppfyller regelverket finns mängder med webhotell som registrerar domänen...
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag skulle personligen vara försiktig om jag skulle be ett icke finskt bolag vara mellanhand till en .fi domän. Mitt företag har fått de senaste veckorna frågor om vi kan ta över .fi domäner som har blivit registrerade för utländska kunders räkning, genom ett svenskt bolag som har en agent i Finland. Jag skulle snarare rekommendera att kontakta ett helt finskt bolag eftersom risken minskar då att man ev. kan förlora domänen. Behöver någon kontakt med ett sådant företag står jag till tjänst per PM. Hälsningar, Sebastian Åstrand |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|