FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.vodafone.se/ja/mejla_c.html
Smart (men taskig) kampanjmetod som nog gör tre, comviq och telia en aning sura... Och nog verkar kampanjen gett resultat, jag fick nyss ett svar från telia: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag mailade Vodafones kundjtänst istället med en annan fråga, undra om jag får svar? Vodafones täckning är under all som helst kritik, precis som Comviq för övrigt. Man får vad man betalar för.
Hej Vodafone! Jag såg eran fina annonskampanj på gatan idag där ni ställer en del kluriga frågor till era konkurrenter. Jag har en fråga som jag skulle vilja att ni svarar på: Vad har jag för nytta av ”gratis” mobil, billiga samtal, kundtjänst dygnet runt och massa annat krims krams om jag saknar täckning hemma? Jag bor på 10 km från Stockholm City, fågelvägen, i ett stort radhus/villaområde och hela gatan saknar Vodafone 2G/3G täckning. Mvh Micke, nöjd Telia kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
kör själv med vodafone (eller egentligen campuz, men det är vodafones nät) och har inga större problem, i vissa delar häromkring (bor i Lidköping, i södra änden av Vänern) så har vodafone tom bättre täckning än telia, så vilken operatör som passar bäst beror nog mycket på var i sverige man bor...
Som en kul grej var vi tre polare som begav oss upp på kinnekulle med varsin Nokia 3310, en telia, en vodafone, en comviq, resultat: telia: dålig mottagning men det gick comviq: full mottagning vodafone: full mottagning men resultatet hade säkert varit annorlunda om vi varit på en annan del av kinnekulle... bäst vore väl om man hittade en operaatör som använde alla tre nät, men då lär väl det bli alldeles för dyra avtal för att man ska ha råd... edit: märkligt dock att telia inte fixat ordentligt med utrymme till kundtjänsts mail, är ju lite löjligt att få tillbaka meddelandet "mailbox full" när man mailar [email protected] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Operatörernas täckning beror som sagt på var man bor men överlag har Telia bäst 2G täckning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Telia är alltid telia, bara alltid dom som misslyckas hela tiden. Att deras mailbox är full förvånar mig inte telia har alldrig varit smarta.
Vanliga roliga missar från telia: Stora delar av GSM nätet dör - oj vi hade gjort så dålig service så båda OMC dog. Stora delar av SMS dör i sverige - oj vi har full ups på alla BTS men inget på central systemet. Internet dör i stora delar av sverige - Vi uppdaterade alla dns servrar samtidigt utan kolla så det fungerade. Internet dör stora delar - oj vi misslyckades med lite uppdatering. All tele dör i stora områden - oj vi misslyckades med lite uppdateringar. Och detta brukar hända många gånger per år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om man är intresserad av att ha bättre täckning kanske det kan vara på plats att satsa på
http://www.nordiskmobiltelefon.se/ De kommer köra 3G i de gamla NMT nätet.. där kan man snacka om täckning. dock vet jag inte när de blir av eller några priser.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Tror inte på iden att bara bygga halvfärdiga nät och sedan bygga upp nytt året efter, även om dom påbörjar det så tror inte jag dom kommer få kunder så det blir lönsamt bygga 100% igt nät.
Om inte PTS skulle vara så slappa och ha någon stake i sig skulle dom sett till att det blir ett fungerande 100% nät inte massa olika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det fina med Vodafone är att man dessutom kan ta med sig sitt svenska minutpris utomlands och ringa för 79 öre per minut även i utlandet. Helt underbart tänk att kunna ringa hem en timma per dag då man befinner sig t.ex. i Ryssland.
Svårslaget!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Verkar som att vodafone-abbonnemanget kommer med "spamma-forum"-addon v1.0 också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Förvånad över att ingen har har reagerat över vad jag skrev i föregående inlägg.
Att ringa 60 minuter per dag från t.ex. Ryssland till Sverige borde enligt Vodafones reklam kosta lika mycket som att ringa inom Sverige, dvs. 79 öre. Det skulle för en vecka bli, 60 minuter x 7 dagar x 79 öre = 331,8 kronor. Inte så farligt. Ändå hamnar telefonräkningen på närmare 15000 tusen kronor för dessa samtal. Eftersom, a) Det tillkommer alltid en öppningsavgift på 10 kronor. Denna tillkommer dessutom flera gånger per samtal. B) Råkar man vara kopplad mot fel operatör då man ringer eller svarar, och det är lätt då telefonen oftast hoppar mellan olika operatörer, så gäller inte längre det s.k. svenska priset . Detta gäller bara hos ett fåtal operatörer. c) I många länder gäller aldrig detta s.k. svenska pris och då betalar man alltid Vodafones ordinare pris. Vilket för t.ex. Ryssland och många andra länder är 34,44 kronor i minuten. Men det är nog lätt hänt att man tar med telefonen utomlands och tror att man betalar som hemma, för att sedan komma hem och få en telefonräkning på ett femsiffrigt belopp, kanske rent av sexsiffrigt belopp. Vodafone kan nog behöva dygnetrunt öppen kundtjänst ifall de skall hinna besvara alla samtal från missnöjda kunder. Deras kundtjänst har ju inte direkt kortaste kötiden heller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|