FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
patrikweb, du har gjort en god insats i den här debatten. Låt dina ord verka som varnande exempel på hur man som företagare inte ska uttrycka sina åsikter. Du har rätt att uttrycka dem men det gör du förslagsvis med ett annat nickname och utan att representera ditt företag genom din signatur.
|
||
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#43 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Dom gjorde en undersökning bland taxibilarna här i sundsvall i somras, det finns två stora bolag, varav dessa två har 27 åkare under sig, av dessa 27 var det 20 som åkte dit när kontrollanter försökte åka svart, d.v.s be att dom inte slog på taxametern eller på annat sätt få fast pris utan kvitto, ungefär hälften hade inget taxileg, eller hade någon annans leg i taxin
![]() Vet inte vad det är här i stan men åkt svart har jag gjort ett par gånger, utan att ens fråga om det, nu pratar vi dock riktiga taxibilar i yrkestrafik, nästan så jag måste be dom att slå på taxametern för att jag ska få kvitto när de gäller nåt arbetsrelaterat uppdrag. Edit, det rörde sig om antalet förare, inte antalet åkare (då vissa åkare har fler än en bil) Lite artiklar: http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action...tikel&id=445305 http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action...tikel&id=445534 |
|||
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant fokus på den här tråden. Fokus ligger på att visa på hur dåliga taxiförare och taxibolag är, hur mycket de fuskar osv. Sen är vi några som argumenterar emot och gör vårt bästa för att visa att vi inte tolererar vissa inlägg.
Efterlysning: En rapport eller beskrivning av alla positiva saker som taxi utför i samhället varje dag. Jag kan tänka mig att det inte är något som kommer att presenteras, men ändå värt att belysa, då det finns tusentals resenärer som är nöjda varje dag. Självfallet ska vi inte gömma undan oseriösa bolag och chaufförer, men att (som en del har gjort) påstå att "de flesta" inte sköter sig tycker jag inte är rättvist mot oss som faktiskt sköter oss. |
||
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är väl ingen som säger att just taxi fuskar mer än andra, däremot handlar denna tråd om just Taxi så att dra upp skattefusket inom tillverkningen av plastspenar till mjölkmaskiner passar inte riktigt.
En annan artikel jag såg så skrevs det om att taxichaufförerna inte fuskar mer än någon annan yrkesgrupp, men som sagt, här var de taxi det handlade om ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Här i STHLM är det nästan omöjligt att åka med fast pris nuförtiden. Allt möjligt loggas i bilarna och loggarna analyseras med automatik för att hitta chaffisar som kört svart. Annat var det för några år sedan. Då (när jag var mellan 18 och 20 år) åkte jag mycket taxi. Mycket svarttaxi och fast-pris-taxi. För er icke-stockholmare kan jag berätta att det fanns taxi-pimpar vid de typiska svarttaxi-områdena här i staden. Dessa personer raggade upp kunder till sina chafförer. Ofta behövdes dessa mäklare eftersom chafförerna inte kunde prata svenska. Lite lustigt när man tänker efter. Varför ville man åka med någon som inte pratar svenska? Ofta är ju svarttaxi-chaffisarna de mest pratglada och de som är mest intressanta att snacka med.
|
|||
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
- Skattemyndigheterna räknar med taxiverksamheten underhåller 4 miljarder för beskattning varje år. En otroligt hög summa och efter att ha läst flera inlägg här så tolkar man det som att det finns individer här på WN som tycker det är helt okey att uppmuntra till detta och samtidigt gnälla över att skolor, fängelse och vård förfaller. :blink: |
||
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Administratör
|
En av WN's mest anmälda trådar, tänk om man la ner samma energi på att tjäna pengar!
Taxi!? Thomas
Stängt ämne |
|
|