FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Xyzi, det märks rätt snabbt på civilekonomens skrivstil och personliga profil (notera hur de seriösa användarna här på forumet faktiskt fyller i dem, medans de mindre seriösa, ja.. inte fyller i dem). Jag pratar inte om folk som skriver "dumma" frågor. Jag tänker framförallt på sättet de skriver dem.
Jag vill ha mer elitism. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Håller med både grazzy och Xyzi och det finns egentligen ingen motsättningen mellan deras synpunkter.
Exempel; man söker först, frågar sedan om de trådar man hittar inte ger tillräcklig kunskap, det ser vi exempel på att en del nya medlemmar faktiskt gör. Att vi medlemmar, med olika kunskaper, utgör ett komplement till varandra är en förutsättning att driva forumet vidare med hög kvalitet. Skulle vilja lägga till en punkt på grazzys lista och det är trådar som startas med "Jag har köpt vilketcooltnamn.nu- Vad skall jag göra med den?" edit: korr |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det händer så mycket inom IT-branschen. Därmed kan ett svar som skrevs för 6 månader sen vara helt inaktuellt. T.ex. många frågor då det gäller webbhotell´s frågor, domänfrågor m.m. Så svaret som skrevs då kan vara helt inaktuellt idag. Därmed tycker JAG att det är fel att ta bort alla inlägg som kan svaras med en sökning... Just my 2 cents.. :blink: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag har sett flera gånger angående webbhotell där många hänvisar till att göra en sökning. Man söker och får ett svar som är flera månader gammalt. Det är enligt mig inaktuellt. Men tydligen inte för andra. Eller varför inte ta bolag utomlands som är rätt het ämne, många som vill veta och många hänvisas till att söka. Men varje dag så sker det nytt inom den branschen. Fler och fler blir dessutom bättre på området och därmed så kan man få betydligt bättre feedback som är mer uppdaterad än att göra en sökning. Exempel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jovisst blir saker inaktuella men det är ofta en fråga ställs som har diskuterats någon dag/vecka tidigare.
Och det är uppenbart att frågeställaren inte ens brytt sig om att söka i forumet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske det, har inget patentsvar på det men inlägg av den typen är ju också vanliga och har inte så mycket med tidsaspekten att göra.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|