FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Alla grupper > Företag och finans > Anställning > Arbetsplats > Entreprenörer Grupper 1-1 av 2. IncomeFromHome Beskrivning av grupp: Invest only $6 to make $$$ THOUSANDS $$$ in 20 to 30 DAYS! ZERO RISK! Follow the 4 easy steps! $6 takes you to THOUSANDS in 20 to 30 days! Send a blank email to [email protected] and I will send you all the details. Have a great day and feel free to post your opportunity here, as well! Kategori: Företag och finans > Anställning 3 medlemmar
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
man får ta. Bästa är ju att hitta grupper som inte är öppna för allmänheten! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har varit med sedan starten på WN och har tagit bort "en del" inlägg med egenreklam i.. för er som besöker WN lite då och då märker ni förmodligen inte av det jobbet moderatorerna faktiskt lägger ner på att rensa här eftersom de oftast tas bort ett par minuter efter att de skapas.
För att visa min ståndpunkt: Jag hade tagit bort inlägget. Jag kommer också fortsätta ta bort alla inlägg som innehåller det minsta reklam om sig själv - oavsett om jag får påhopp om att jag censurerar eller redigerar i inlägg. Om ni ser på de största/mest aktiva medlemmarna här på WN så har de -aldrig- postat nyheter om sig själva. Man skiljer snabbt de seriösa från de som är ute efter uppmärksamhet/reklam om man kollar runt bland medlemmarna..
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
VIP
|
Verkar som en hel del jobb för er webbmasters. kan bara ge en eloge för ett bra jobb.
Är själv väldigt liberal när det kommer till inlägg och tycker att inlägg ska låtas vara kvar i längsta möjlig mån, med undantag för egenreklam, vilket bör raderas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle gärna se en hårdare moderering;
* Bort med alla trådar som bara är en fråga där svaret inte tillför något till WN i stort. * Bort med trådar med upprepningar av frågor som kan besvaras av en sökning. * Bort med frågor som inte är mer än en rad (kan problemet beskrivas på en rad kan google/wn's sök svara på frågan). Inför lite regler för vad man får och inte får göra, tredje gången en persons meningslösa tråd om hur man gör bold-text i html raderas så fimpa även usern och skicka ett email till personen i fråga om att han inte är önskvärd på WN tills han lärt sig grunderna. Lägg en minimumnivå på WN, det finns gott om forum för nybörjare och hobbysnickrare. Inte sagt att det inte kan finnas utrymme för dem här, men det får vara på en hyfsad nivå då. Lite kvalitetsriktlinjer som jag tror skulle höja nivån på WN. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Idealet vore att kunna bläddra igenom formet, se välskrivna topics där man direkt fattar vad tråden handlar om och där samtliga topics ger svar på sådant som fortfarande kan vara intressant.
Tycker dock att det fortfarande ska finnas en möjlighet till att ställa frågor som bara är aktuella på kort sikt, men dessa bör gallras bort med tiden. Kanske skulle bli för mycket arbete, vad vet jag, det skulle i alla fall höja värdet på forumet på sikt betydligt i mina ögon. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Citat:
Det som är lite svårt är att se på vilken nivå en användare ligger på innan dom fått komma in i forumet och visa vart dom ligger. Men att det kommer bli hårdare regler framöver är det inte några tvivel om, frågan är lite hur dom ska utformas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om man inför hårdare regler och rensar bort skit behöver man kanske inte sätta en skrivspärr för nya användare. Om första intrycket av WN är "wow vilken proffsig sajt" så slänger man nog inte ur sig 2-radiga nybörjarfrågor. Åtminstonde inte utan att tänka sig för, och om man nu ändå skulle göra det det så händer det inte en gång till eftersom smällen på fingrarna gör sig påmind. Det är snart 2 år sedan jag fann WN och började besöka sajten dagligen. Då hade sajten PR7 och var inte direkt svårtillgänglig. Ändå hölls nivån uppe. Jag antar att det berodde på att det första intrycket var precis som jag skrev i förra stycket - jag rådiggade WN efter bara något enstaka besök. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men samtidigt finns det en del som är duktiga på en sak men mindre bra på en annan. Låt oss säga att det kommer in en civilekonom med 25 års erfarenhet, men som aldrig har lagt ner så mycket tid på affärsverksamhet över internet.
Naturligtvis kan många av den här personens frågor besvaras via Google, men det finns förmodligen en del frågor där personen inte vet var han eller hon skall börja. Således råkas det skrivas ett inlägg med en kunskapsnivå som kanske inte är på topp inom IT. Å andra sidan kanske den här medlemmen kan vara till extremt god hjälp i andra, exempelvis generellt affärsmässiga eller skatterelaterade, trådar. Visserligen lär det snart märkas, men det är viktigt att inte döma människor för fort. Jag vill ha ett forum som består av människor som har Andra typer av kunskaper än vad jag har. Hade alla här varit lika duktig som jag på de områden jag är insatt i (och vice versa för de områden jag är mindre påläst inom) hade jag inte fått ut mycket av att läsa här - jag hade även haft svårt att hjälpa andra medlemmar. Sedan finns det en annan typ av kommunikation på WN där frågar snarare diskuteras ur spridda medlemmars olika synvinklar. Där är det desto viktigare att många deltagare ligger på en någorlunda jämn nivå för att diskussionerna skall bli givande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
|
Kan väl informera om att jag satte mig ner en stund och tog fram förslag på ett nytt regelverk för WN, tillsammans med förslag på mycket hårdare moderering.
Vi får se vad det ger, har tagit upp det i admin-delen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|