FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har krigat i ca tre veckor med BBB nu. För att göra en lång bloddrypande historia kort så får jag efter ett driftsavbrott inte min 1mbit upp längre.
Idag fick jag förklaringen (efter att ha varit jobbig i ca 30minuter) att BBB hade haft problem med sina profiler på anslutningarna och därför sänkt bandbredden uppströms. Då borde fler jag än jag vara drabbade tänker jag.. eller lurar de mig? Förr hade jag alltid 1,03mbit upp i tptest, nu ligger jag på max 780kbit. Någon mer som känner igen sig? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jesper:
Läs denna tråd. http://www.webmasternetwork.se/index...f=7&t=5674&hl= Strypning av hastigheter för enskilda kunder verkar bli allt vanligare hos BBB. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Står det inte "upp till 1Mbit" i avtalet? Det står väl inte garanterat 1Mbit ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Frågan är inte vad jag är garanterad.
Jag tycker bara att om BBB talar sanning och har satt 780kbit ut som max istället för 1mbit så borde de vara fler än jag som reagerat på det. Om så inte är fallet så handlar det om att jag antingen har blivit strypt eller så klarar de helt enkelt inte av att åtgärda felet. Jag är inte heller något fan av någon ljuger mig rakt i ansiktet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
I alla personliga bredbandsannonser är det mer eller mindre underförstått att den angivna bandbredden är max-kapacitet och varken något som garanteras eller lovas.
Det är ju simpel matematik, 100 användare i varje stolpe, alla är lovade 1mbit, 10 stolpar i ett kvarter, hur många gigabit tror du att BBB har till sitt förfogande ut mot internet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu tar vi och bromsar här eftersom alla verkar verkar tro att jag är en av dem som tror att jag ska ha 100% av utlovad hastighet hela tiden.
Sista försöket: BBBs tekniska support har sagt till mig att man inte kan komma upp i 1mbit längre eftersom det orsakade för mycket problem. Nån som kan bekräfta eller dementera? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om går att komma upp i 1MBit enligt avtal och de sedan sätter ett stopp vid 780kBit, så kan inte jag tolka det på annat sätt än att de har gjort ett avtalsbrott.
Att säga att det går att komma upp i 1Mbit men att belastningen sedan gör att det i praktiken kanske bara blir max 780kBit är en annan sak och inte ett avtalsbrott. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|