FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag tänkte starta en liten pr4 och uppåt länkklubb på min hemsida.
Hur är då bäst att gå tillväga egentligen. Vad är bäst av dessa alternativ att lägga adressen på: 1: prklubben.billankar.se 2: prklubben.billankar.se/pr.html 3: billankar.se/pr.html 4: billankar.se/pr/prklubben.html Jag antar att första alternativet är bäst eftersom jag har hört att subdomäner automatiskt får en del av huvudsidans pr värde, stämmer detta? Man kanske även bör använda längra adress istället för pr (tex pagerank) Vad tror ni om detta?
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Söker även ett script el liknande som visar länkarnas PR värde
Har för mig att jag sett det på några sidor, jag kan ha fel det kan vart något annat
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sök på Google så skall du se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Startar du en ny subdomän så börjar ju den om från noll. Till exempel: jonassida.gratiswebhost.se, den sidan får ju inte en del av huvudsidans PR även om "gratiswebhost.se" har PR 7. Rätta mig om jag har fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har sökt men hittar inte den tråden.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jim, hur menar du? Sidan i sig självt får ju fortfarande pr0 (pr.html dvs).
Det spelar ingen roll om det är en subdomän eller en vanlig länk såvitt jag vet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
pr.bil.se än på: bil.se/pr.html Båda startar ju från pr 0 (det vet vi nu) men om man har sökordet före (huvuddomännmamnet) då räknar väl inte googlebot det som en fördel.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Vet inte? PR är ett rätt ovidkommande mått
![]() Det är lika enkelt att få pagerank på vilken url som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok jag skrev detta:
Citat:
Jag snackar inte riktigt om PR (vilket endast har att göra med länkar) utan värde av domännamnet för Google och det finns faktorer där som inte har att göra med PR. En av dessa faktorer är att nya domäner hamnar i Googles sandlåda och det har även funnits spekulationer om att MSN och Yahoo hade något liknande men det tror jag inte på enligt egna observationer. En annan faktor som jag själv har sett är att sidor som hostas på en väl etablerad domän tenderar att ranka högre i SERPsen. Till exempel på mitt test så rankades en testsida på högre i SERPsen pga endast den faktor att sidan fanns på en domän som var med i DMOZ. Det var mer detta som jag åsyftade på. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|