FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tror (ganska säker på) att den INTE kommer att ha högre PR värde, men den kommer att ranka bättre i SERPsen. Dessa filter är avskilt och något annat än PR. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bra kommentarer, Rasmus.
Betänk att MSN Search, som sakta men säkert tar marknadsandelar från Google, saknar motsvarande sandbox-filter. MSN Search är ju generellt sett också mycket enklare att sökmotoroptimera för än Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Den största skillnaden jag ser mellan google och msn är vikten av on-page optimeringen, vilken msn bryr sig mycker mer om än google. Ett exempel: På registrerade en internationell undersida till en av mina sidor i sunets webbkatalog. Jag gav den en engelsk och en svensk title och description. 2 veckor senare såg jag att jag började få trafik för det svenska ordet, jag låg då 3:a på google på det och var inte rankad alls på msn för det. Ordet det handlade om fanns inte en ända gång på sidan som låg 3:a, det var helt och hållet länkens förtjännst... Visst, googles algoritm funkar perfekt när sidorna är större, men i detta fallet... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
MSN Search är mer lättflirtad både beträffande on page och off page SEO. Google har blivit mer luttrad mot nya webbplatser, och är alltid kritisk i början. Det är dock sannolikt att anta att MSN Search också kommer utvecklas åt det här hållet inom ett eller ett par år.
Det finns många teorier om varför MSN Search intagit en så pass mer godtrogen inställning till nya webbplatser jämfört med Google. En anledning som jag är beredd att tro på, är att MSN Search på så vis har lättare att favoriseras av webmasters. Och web masters är "first adopters" när det gäller tjänster på webben, och har rutiner som mainstream-surfaren sedan anammar. Mer än någonsin har man idag anledning att ifrågasätta den klassiska SERP-perioden på tre månader, alltså den tiden det ska ta att påvisa resultat i Google's SERP enligt många etablerade SEO-företag. IMHO tycker jag att sex månader upp till 1 år är en rimligare period att gå efter om man vill ha mäta avvägda effekter av en sökmotoroptimering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Validating
|
Ni glömmer det mest elementära, subdomänen.
Gör ingen subdomän, gör en egen site för trovärdighetens skull. Google har en tendens att börja filtrera bort subdomäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Gå in o lägg till er i mitt noob directory så e ni gulliga ![]() Vore trevligt att ha nåra sites listade http://www.add-url.googlepagerankings.com/ Kommer lägga till underkategorier efter behov.... förresten kan man på nåt sätt importera ett färdigt katalog system med underkategorier och rubbet, eller är det old fashion som gäller d.v.s (klicka på new category och skriv, gör sedan samma sak 10000 gånger)
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Reciprocal link krävs? Hubba... Du vill inte ha en inlänk från samma sajt du länkar till.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|