Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mitt nya lilla sidprojekt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-29, 17:11 #21
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Citat:
Efter en PR uppdatering kommer www.pr8.se/sida.html ha en högre PR än www.nydomän.se
Ok, nu är det förståeligt.

Tror (ganska säker på) att den INTE kommer att ha högre PR värde, men den kommer att ranka bättre i SERPsen. Dessa filter är avskilt och något annat än PR.

Citat:
Om både www.123.se och www.abc.se har en undersida som heter /telefonsvarare.html så säger jag att www.123.se kommer rankas mycket högre än www.abc.se, fastän www.abc.se har en högre PR.
Helt rätt.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-29, 17:29 #22
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Flitig postare

Bra kommentarer, Rasmus.

Betänk att MSN Search, som sakta men säkert tar marknadsandelar från Google, saknar motsvarande sandbox-filter. MSN Search är ju generellt sett också mycket enklare att sökmotoroptimera för än Google.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 01:50 #23
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Rasmus@Aug 29 2005, 14:16
Om både www.123.se och www.abc.se har en undersida som heter /telefonsvarare.html så säger jag att www.123.se kommer rankas mycket högre än www.abc.se, fastän www.abc.se har en högre PR.
Jepp, DET däremot stämmer
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 11:03 #24
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Nobody@Aug 29 2005, 17:29
Bra kommentarer, Rasmus.
Betänk att MSN Search, som sakta men säkert tar marknadsandelar från Google, saknar motsvarande sandbox-filter. MSN Search är ju generellt sett också mycket enklare att sökmotoroptimera för än Google.
Ja msn search är ju underbar och nästan för enkel att optimera för. Många pratar om att de har en omvänd sandbox, altså att nya sidor får en bonusperiod i början för att ha chans att få länkar och besökare, sen åker de sakta neråt och man får jobba på att få upp de igen. Denna teorin har stämmt på de flesta av sidorna jag optimerat för msn.

Den största skillnaden jag ser mellan google och msn är vikten av on-page optimeringen, vilken msn bryr sig mycker mer om än google.

Ett exempel: På registrerade en internationell undersida till en av mina sidor i sunets webbkatalog. Jag gav den en engelsk och en svensk title och description. 2 veckor senare såg jag att jag började få trafik för det svenska ordet, jag låg då 3:a på google på det och var inte rankad alls på msn för det. Ordet det handlade om fanns inte en ända gång på sidan som låg 3:a, det var helt och hållet länkens förtjännst...

Visst, googles algoritm funkar perfekt när sidorna är större, men i detta fallet...
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 11:17 #25
Jim_Westergrens avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Citat:
Ja msn search är ju underbar och nästan för enkel att optimera för. Många pratar om att de har en omvänd sandbox, altså att nya sidor får en bonusperiod i början för att ha chans att få länkar och besökare, sen åker de sakta neråt och man får jobba på att få upp de igen. Denna teorin har stämmt på de flesta av sidorna jag optimerat för msn.
Intressant teori som jag aldrig tidigare läst. När jag tänker efter lite så kan det möjligtvis stämma. Tål att fundera på.

Citat:
Den största skillnaden jag ser mellan google och msn är vikten av on-page optimeringen, vilken msn bryr sig mycker mer om än google.
Ja det håller jag med om. Det är även skillnad i deras algo angående många länkar från samma IP. Om du har tusen länkar (sitewide) på en webbplats så betyder det mycket mer för MSNän för Google.

Citat:
Visst, googles algoritm funkar perfekt när sidorna är större, men i detta fallet...
Intressant. Dock tror jag att det nyckelordet inte gav mer än 20K träffar, dvs inte en "competetive KW term".
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 13:53 #26
Flitig postare

Flitig postare

MSN Search är mer lättflirtad både beträffande on page och off page SEO. Google har blivit mer luttrad mot nya webbplatser, och är alltid kritisk i början. Det är dock sannolikt att anta att MSN Search också kommer utvecklas åt det här hållet inom ett eller ett par år.

Det finns många teorier om varför MSN Search intagit en så pass mer godtrogen inställning till nya webbplatser jämfört med Google. En anledning som jag är beredd att tro på, är att MSN Search på så vis har lättare att favoriseras av webmasters. Och web masters är "first adopters" när det gäller tjänster på webben, och har rutiner som mainstream-surfaren sedan anammar.

Mer än någonsin har man idag anledning att ifrågasätta den klassiska SERP-perioden på tre månader, alltså den tiden det ska ta att påvisa resultat i Google's SERP enligt många etablerade SEO-företag. IMHO tycker jag att sex månader upp till 1 år är en rimligare period att gå efter om man vill ha mäta avvägda effekter av en sökmotoroptimering.
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-30, 17:13 #27
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Jim_Westergren@Aug 30 2005, 11:17
Intressant. Dock tror jag att det nyckelordet inte gav mer än 20K träffar, dvs inte en competetive KW term.
Nene, det är bara 500,000 träffar, men det är ändå skummt hur en sida som inte handlar om sökordet eller där sökordet inte näms en enda gång, kan rankas 3:a för en länk. =)
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-05, 15:50 #28
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating

Reg.datum: Dec 2003
Ni glömmer det mest elementära, subdomänen.
Gör ingen subdomän, gör en egen site för trovärdighetens skull.
Google har en tendens att börja filtrera bort subdomäner.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-08, 15:00 #29
Webmacs avatar
Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator

Webmac Webmac är inte uppkopplad
Supermoderator
Webmacs avatar

Citat:
Originally posted by TjörnDesign@Sep 5 2005, 15:50
Ni glömmer det mest elementära, subdomänen.
Gör ingen subdomän, gör en egen site för trovärdighetens skull.
Google har en tendens att börja filtrera bort subdomäner.
Oj.... inga subbisar alltså jag som precis vart klar (dang!)

Gå in o lägg till er i mitt noob directory så e ni gulliga
Vore trevligt att ha nåra sites listade
http://www.add-url.googlepagerankings.com/

Kommer lägga till underkategorier efter behov.... förresten kan man på nåt sätt importera ett färdigt katalog system med underkategorier och rubbet, eller är det old fashion som gäller d.v.s (klicka på new category och skriv, gör sedan samma sak 10000 gånger)
Oläst 2005-09-08, 16:02 #30
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reciprocal link krävs? Hubba... Du vill inte ha en inlänk från samma sajt du länkar till.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017