FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående PR så finns här en artikel som är den bästa jag läst hittintils:
The Google Pagerank Algorithm and How It Works http://www.iprcom.com/papers/pagerank/index.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur menar ni med ny sida? En statisk länk till en subdomän väger väl betydligt mycket mer än extern länk? Samma sak som om man länkar till en undersida? Så trodde iaf jag att det var. Möjligt att det inte är så.
Subdomäner är mest jobbigt ändå, www.domain.com/pr/ blir ju betydligt mera standard och enklare att komma ihåg iom att browsern gör jobbet åt dig. pr.domain.com kräver att man minns vad subdomänen heter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Om du menade något annat, så ursäkta jag fattar inte innebörden av inlägget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
För en tid sedan registrerade jag seoprc.com (Akronym för Search Engine Optimization Peoples Republic of China). Nu när jag läser denna tråd och om ditt nya projekt så kom jag på en ny akronym för namnet: seoprc.com = Search Engine Optimization Page Rank Club Strålande! (Eller är det bara jag som tycker det?) Bugar och tackar för inspirationen i alla fall... Lycka till med projektet! Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
pitbull om du var allvarlig lät det mer äckligt än strålande.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har en hemsida där förstasidan har PR8, jag lägger till en ny sida och länkar till den från första-sidan. Jag registerar samtidigt en ny domän och länkar den fån första-sidan på den andra hemsidan. Ingen av de nya sidorna har någon annan länk till sig än länken från förstasidan på PR6-hemsidan. Vänta en PR uppdatering så är jag ganska säker på att sidan på gamla domänen har mycket högre PR än nya hemsidan. Tänk på att PR och hur bra sidan rankas är två helt skillda saker, blanda aldrig ihop de. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Så nu är min lilla Pr klubb halvfärdig
![]() Surfa dit och byt lite länkar när ni tycker jag fått upp värdig PR... Just nu är den som sagt nystartad.... Dvs pr 0 http://www.billankar.se/pagerankklubben.html ps har redan fått 2 länkar klara
![]() |
![]() |
#18 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej Rasmus,
Förstod inte riktigt det du skrev: Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du måste förklara lite bättre så kan jag nog svara. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Ranken man får beror av hur mycket sidan handlar om sökordet och hur viktig sidan är, det sistnämnda är PR medans det första beror på hurvida inlänkarna (anchor och sidorna) är inom temat, vart på sidorna länkarna finns, sökorden i innehållet, title-taggen etc.. En PR 10 sida har alltså enklare att ranka bra för keywords än en PR 0 sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
|
|||||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Exempel. Jag har sidan www.pr8.se, jag gör sidan www.pr8.se/sida.html. Jag registrerar även www.nydomän.se. Nu gör jag två nya länkar på www.pr8.se, en till www.pr8.se/sida.html och en till www.nydomän.se. (varken www.nydomän.se eller www.pr8.se/sida.html har någon annan länk till sig förutom den från www.pr8.se). Efter en PR uppdatering kommer www.pr8.se/sida.html ha en högre PR än www.nydomän.se Citat:
Det du säger att en PR10 har enklare att ranka bra än en PR0 håller jag helt med om, men jag menar att det inte är PR:en förtjänns utan inlänkarna och de filterna google har på sidan. Om vi inte tar ett så extremt exempel är det lite enklare att förklara. Exempel: www.123.se har PR3 och har funnits som en aktiv sida i 5 år och har därför sannolikt inte några filter på sig alls. www.abc.se har PR4, men bara varit uppe i 2 månader. Eftersom www.abc.se är så pass ny har den en massa filter på sig, bland annat det så kallade sandbox-filtret som spelar en avsevärd roll för rankingen på google. Om både www.123.se och www.abc.se har en undersida som heter /telefonsvarare.html så säger jag att www.123.se kommer rankas mycket högre än www.abc.se, fastän www.abc.se har en högre PR. |
||||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|