FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Plusgirokonton har ju både ett vanligt bankkontonummer och ett kortare plusgironummer kopplade till sig.
Det jag inte vet är vilket av dessa jag ska använda när jag använder Adsense:s elektroniska utbetalning. Någon som får Adsense utbetalt till Plusgirot och vet? Har varit i kontakt med Plusgirot men de kunde inte ge mig ett konkret svar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har inte själv plusgiro, men det är ett bankkonto som Google vill ha, inget annat. Vanliga bankkontonumret från andra banker fungerar bra, så använd det bankkontonummer du har och blanda inte in något plusgironummer.
/Bengt
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Rent teoretiskt köper jag det, men jag orkar inte chansa.
Plusgirot säger dessutom att det kontonumret bara kan användas vid överföring mellan svenska banker och jag har ingen susning om Google betalar via svenska huvudkontoret eller inte. Får väl maila google och få ett automatiserat svar som svarar exakt på frågan (eller inte) ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Google betalar från svensk bank. Annars hade väl mer infromation behövts. SWIFT-kod exempelvis?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|