FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur stort kan fotot bli vid framkallning (i cm) för att inte pixlar skall synas, då man har 4 milj.pixlar (2304x1704)?
Billigaste framkallningen på nätet, eller hyfsat bra pris med bra papper? Har framkallat på SIBA, men det pappret var som dasspapper... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Ok hittade svaret själv: 40x60 cm kan de bli!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det beror ju på vilket avstånd du ska betrakta bilden, om du ska sitta med förstoringsglas och titta så behöver nog bilden vara ganska liten... men om den ska hänga på en vägg och ses från 1 meter så är det inte lika noga. Någon exakt gissning vågar jag mig inte på. Men om man har mellan 150-300 dpi/ppi så brukar de se bra ut.
[url=http://www.frontweb.se/]Crimson[/url] verkar vara bra, billigt och enkelt att använda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Tänkte denna gången testa korthuset.se som finns i Malmö. Då kan man ta en promenad och hämta de efter 1-2 dagar på plats. Dessutom hade den bra priser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Befinner mig på semester i polen och har precis framkallat 8 MP bilder 3xxx * 2xxx nånting
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Skall dit i september under en vecka. Kanske jag borde framkalla mina bilder där....har en hög. Kanske 500-600 stycken (trippelkopior till andra).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu är inte jag fotoproffs men är man ingen sådan och läser det här kan man väl köpa en vaxskrivare och skriva ut sina egna foton. Vax ska vara billigt vad jag vet.
Bara ett tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Tack för upplyssningen. De fixar jag det i Sverige och gör några förstoringar i Polen som jag vill ha.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|