Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur stort kan fotot bli? Billigast?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-16, 21:34 #11
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av andla
Nu är inte jag fotoproffs men är man ingen sådan och läser det här kan man väl köpa en vaxskrivare och skriva ut sina egna foton. Vax ska vara billigt vad jag vet.
Bara ett tips.

Vaxtekniken är väl inte så vanlig och utvecklad. Jag kan inte minnas att jag sett någon vaxskivare senaste året. Vanligast om man vill ha sjysta utskrifter är väl en bra 4-8 färgs bläckskrivare med fotopapper. Men utskriftskostnaden blir oftast en bra bit högre än hos ett fotolabb, ca 5 kr för en 10x15 bild ungefär skulle jag gissa.
För några år sedan läste jag någonstans om ett företag som gav bort svart vax. Priserna på övriga färger var makalöst låga. Men jag antar att det inte är lönt att göra skrivare med billig färg så jag förstår att det inte kommer ut något nytt. Själv skulle jag föredra att köpa en riktigt dyr skrivare med riktigt billig färg.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-17, 00:14 #12
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Ni är medvetna om att en fotoskrivare är inte speciellt dyr och har grymt hög kvalitet? Ni kan beställa provexempel från canons hemsida tror jag det var. Duktigt imponerad blev jag i alla fall
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-17, 08:20 #13
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by andla@Aug 16 2005, 21:34
För några år sedan läste jag någonstans om ett företag som gav bort svart vax. Priserna på övriga färger var makalöst låga. Men jag antar att det inte är lönt att göra skrivare med billig färg så jag förstår att det inte kommer ut något nytt. Själv skulle jag föredra att köpa en riktigt dyr skrivare med riktigt billig färg.
Det var Tektronix, som sen blev uppköpta av Xerox, som skickade med svart färg i alla färgförpackningar. Visst var deras vaxskrivare riktigt bra men inte slår de dagens fotoskrivare.

Den som inte tror mig kan ju köpa min Tektronix 760.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-17, 16:20 #14
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by FredrikMH@Aug 17 2005, 00:14
Ni är medvetna om att en fotoskrivare är inte speciellt dyr och har grymt hög kvalitet? Ni kan beställa provexempel från canons hemsida tror jag det var. Duktigt imponerad blev jag i alla fall
Problemet ligger i att färgen är speciellt dyr! Och räcker inte så länge heller... köpte en liten patron till min canon selphy, visst det blir fina bilder, men efter 30 stycken tog det stopp. Man får mycket bättre kvalité och gör det enklare för sig genom att skicka in till Crimson.

PS. Att tänka på när man skickar in provbilder till canon är att inte ta sina mästerverk, eftersom canon genom sitt avtal gratis får använda alla bilder som man skickar in i sin marknadsföring. Och bilderna ni får tillbaka är små och har en vattenstämpel över hela bilden.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017