FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Eftersom ASP körs på servern trodde jag att det bara var att göra om koden o vipps så fungerar den på mobilen genom wap.. kanske fortfarande är så fast jag missat något i koden?
Hjälp/tips idéer ja allt är till nytta för min räckvidd räcker inte längre idag... Sidan går inte att nås från mobilen och är av html format enligt winwap. wap.asp: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?> <!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml"> <wml> <card id="wap" title="namn"> <% inc = "wap.asp" Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection") Con.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.Mappath("db/db.mdb") If Request.QueryString("id") = "" Then Function Nyhet(s) s = Left(s,100) s = Replace(s,vbCrLf, " ") s = Trim(s) s = s & "..." Nyhet = s End Function Set RS = Con.Execute("SELECT * FROM nyhet order by datum DESC") If RS.EOF then Response.Write "Tillfalliga problem" Else Response.Write "Namn Nyheter: " Do Until RS.EOF %> <a href="<%=inc%>?id=<%=RS("id")%>"><%=RS("rubrik")%> <% RS.MoveNext Loop Response.Write "---" RS.Close Set RS = Nothing End if ElseIf Request.QueryString("id") <> "" Then Set RS = Con.Execute("SELECT * FROM nyhet where id =" & Replace(Request.QueryString("id"),"'","''")) %> <%=RS("rubrik")%>-<%=RS("datum")%> <%=Replace(RS("nyhet"),vbCrLf, " ")%> Tillbaka</a><% RS.Close Set RS = Nothing End if Con.Close Set Con = Nothing %></card></wml> Tackar helhjärtat för ditt svar. Förstår om det är jobbigt när koden är så lång. |
||
![]() |
![]() |
|
|