FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Rubriken vart lite luddig...men skall försöka specificera lite mer.
Jag är på jakt efter företag som tar hand om annonsförsäljningen åt oss. Alltså inte nätverk i stil med adtrade etc. utan någon som sitter och säljer in enskilda annonsörer på vår sida. Är det någon som vet om det finns några bra och stora aktörer och eventuellt hur upplägg funkar....tar de % av sålda annonser eller hur kan det funka? Har tyvärr alldeles för dålig tid för att hinna med att försöka sälja in annonser på vår hemsida....trist men sant! MVH Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det hade totalt rockat med en person här på WN som tog på sig att sälja in reklamplats till medlemmarna här mot provision. Jag tror defintivit det skulle finnas en marknad från webmastrarnas sida. Det är ju bara för någon att starta att sälja annonsplats och börja bjuda in medlemmar med webbsidor de tror har potential.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
nån som känner sig manad eller
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har sånt här ingående i min verksamhet. Men jag är varken stor eller väletablerad ännu på det området, och det var det jag uppfattade att Fredrik efterfrågade.
Det är ett intressant område, att sälja annonsplatser, som jag gärna jobbar med. Men en sak: Det är ju inte tillåtet att göra egenreklam här, och inte heller spamma medlemmarna - så därför är det inte ju inte bara att "börja bjuda in medlemmar", eller hur menade du, grazzy? Lite snyggt behöver det nog skötas, annars blir det bara negativt tillbaka, men det går det också. /Bengt
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Enkelt skulle det ju kunna se ut som att. Medlem1 erbjuder (1 månad / X antal exponeringar) i formatet Y på siten Z: Pris A / Kundpris B. % = B - A till säljaren. Medlem2 erbjuder (1 månad / X antal exponeringar) i formatet Y på siten Z: Pris A / Kundpris B. % = B - A till säljaren. Thomas
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Verkar intressant upplägg.
Har ett antal års erfarenhet som säljare. Så kan konceptet utvecklas lite mer är jag intresserad att frilansa. Edit: Kan nog finnas en del synergieffekter med en sådan försäljning också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det låter ju onekligen som ett jäkligt bra upplägg, det finns ju ändå trots allt många riktigt stora företag här....
jag skulle lätt vara med på en sån sak! Bara man får någon som ansvarar för det och verkligen jobbar för att sälja in reklam i poolen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker det låter som en jätte bra idé
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle vara väldigt intresserad helt klart. Marknad finns, det är mest jag som inte tagit tag i det ordentligt. De annonser jag har har sålt sig själva.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kanon bra idé. Vi har letat efter något liknande ett tag nu (sedan vi blev blåsta av google...)
Säkert finns det många som oss, som är tekniker och har svårt att hittat vägar/kontakter till annonsörer. Samtidigt vill vi inte gärna upplåta vår sida till affiliate-nätverk där vi inte får någonting betalt för själva exponerinen av andras varumärken... |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|