FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Enligt mina egna erfarenheter och observationer så rankar en ny domän först väldigt bra i Googles SERPs i några veckor för att sedan plötsligt dyka ner typ 100 steg och stanna där X antal månader (3-5 eller något).
Vad kan man göra för att snabbare komma ur sandlådan? Att öka länkpopulariteten tycks inte hjälpa ett skvatt. Läste någonstans att en DMOZ eller Yahoo listning skulle få domänen ur sandlådan men finns det inga andra enklare alternativ? Vad har ni för erfarenheter? Tack på förhand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mina erfarenheter är att allt nytt jag gjort efter bourbon hamnar i sandbox utan att passera gå.
Har efterforskat lite med konkurrenter på samma keywords för att se vad som skiljer dem och mig: -Tid i indexet. -Dmoz-länk Detta är bara för mina personliga keywords/siter dock. Inget jag vet om det gäller generellt. Det känns ganska hopplöst med den rigorösa filtreringen/sandboxen just nu tycker jag och det känns som att google skjuter sig själva i foten. Alla nya siter är inte spam. Detta leder till ett kasst index med sökresultat baserade på etablerade/gamla siter. MSN:s sökmotor är i och för sig algoritmiskt värdelös men den är åtminstone up-to-date. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tack för info annars. Lite OT men ang. att MSN har en kass algo kan ses på denna tråd jag skrev på DP idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ärligt talat tycker jag att google är överskattat. Det börjar bli en sekt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|