FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det nån som har koll på om man bör strunta i meta-tagen med keywords, och kanske även description i ett forum?
Standard i de flesta forum är ju att man i princip har en overall_header som inkluderas högst upp, och då får samtliga sidor samma meta-taggar. Såvida man inte modifierar själv så att meta-taggarna hämtar keywords från varje aktuell sida, men det är väldigt komplicerat för de flesta. Så min fråga är då: Har en keywords-meta-tagg negativ effekt på ett forum eftersom att de nyckelord som står angivna inte har något med innehållet på sidan att göra? (i alla fall inte på de flesta sidor) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte köra en <meta keywords="<?=join(', ', split(' ',$forum_rubrik ))?>" />
Enkelt och snabbt, går ju att finlira med om man är sån ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag är fortfarande intresserad av vad som skulle vara bäst av ingen meta-keywords/meta-keywords med "felaktiga" ord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
meta-keywords har nästan ingen vikt alls vid sökmotoroptimering.
De slutade bli viktiga typ år 1998 eller något. Men skadar ju inget att ha det, kanske ger nån förmån. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, enligt standarden skall meta keywords innehålla keywrods och meta desc en beskrivning av sidan. Det finns många andra tjänster som använder dessa taggar på ett legitimt sätt.
De kanske inte hjälper så mycket vid "optimering" som vid "kategorisering". Jag tar hellre en intressad användare som kommit rätt till min sida än 10 som har kommit fel. Optimering är inte riktigt allt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kod:
str_replace(' ', ',', $forum_rubrik); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Är du helt 100% säker på det ![]() Det har garanterat ett värde om dock litet. Skulle satsa på inga keywords istället för fel. Sen skulle det inte förvåna mig alls om Google snart börjar värdera keywords högre eftersom alla tror att det inte räknas. Isåfall typiskt Google att lägga krokben på en hel bransch. Vi använder ALLTID keywords, relevanta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Citat: