FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag låter länken tala för sig själv. Frågan är ju bara om det är möjligt? :blink:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast vad jag vet så går det inte att patentera grejer som redan är allmänt spridda.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Naturligtvis kan man inte ta patent på saker som redan finns, men det är ord mot ord, så lycka till i domstolen mot storföretagets advokater när du försöker bevisa att tekniken var välkänd vid en tidpunkt före deras patentansökan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Patent har ingenting med att göra om kunskap om datorer hos patentverken utom om skillnader mellan USA och ex Europa i synen på patentfrågor.
I USA går det att ta patent på bla gener, DNA-sekvenser, grödor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
vad är poängen med denna patent... käns helt meningslöst... smileys ffs...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Iaf, tycker det känns rätt löjligt. Varför? Och vad skulle då hända? Skulle 10000000000 internetsajter tvingas köpa smilies av Microsoft eller ? Förstår inte riktigt hur de tänker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fast själva smileyn kommer väl typ från 70-talet eller nått? Från början var det ju en glad liten gul gubbe, inget man skrev på tangentbordet... om jag inte misstar mig?
![]() Lite OT kanske... =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om det är någon som orkar så finns patentansökan här på amerikanska patenverket
Edit: Vid en snabb genomläsning ser det ut som det gäller en utveckling av den befintliga tekniken för smileys och inte den som redan finns |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|