FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Ska försöka svara på alla frågor. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Säg att du betalar 30 kr exkl. moms Detta ger med denna modell: 30 * 0.8 = 24 kr -> Går till affiliaten 30 * 0.2 = 6 kr -> Går till adrix Därtill kommer det att dras av för arbetsgivaravgifter samt 30% inkomstskatt. Detta avdrag sker ENDAST för privatpersoner. Om affiliaten är ett företag får den ut 24kr. För en privatperson innebär det att det dras av 47,5% för att täcka upp för de lagbunda avgifter som måste betalas i samband med sysselsättning. Dessa kan man inte komma ifrån om affiliaten är en privatperson. Men som sagt, detta är endast preliminära siffror. Hoppas jag inte missade något nu. MVH Jimmie |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Då är jag med.
Låter som ett vettigt upplägg om du nu kan gå runt utan en fast kostnad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du behöver inte betala någon soscialavgift till afillen... Men då måste han ta upp det i sin deklaration.. så gör ju typ alla...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du säger att alla gör så, kan du referera till någon som driver sin verksamhet i Sverige. Så vitt jag vet så drar tradedoubler av för dessa skatter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rätt jimmie!
Arbetsgivaravgifter skall betalas och skatteavdrag göras av arbetsgivaren om så personen är heltid, deltid, provisionsavlönad, timanställd etc. Med egna företagare med en giltig F-skattsedel (som du nog skall ha en kopia av) gäller annat precis som du har påpekat tidigare |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Enligt Skatteverkets egen hemsida;
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mina citat ska ju vara hämtade från SKV också men jag orkade ínte leta själv.
Daniel från foretagande.se kanske vet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Originalkällor är alltid bättre än andra- , tredjehandsuppgifter. Edit: Nu lär jag väl få äta upp det här för det finns säkert någon regel som jag inte hittade |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|