FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fick just ett operatörs meddelande ifrån www.alla.nu om att jag skulle besöka dom
Citat:
Tror inte polisen ens har resurser till att gå vidare med detta så, men vad skall man göra? Anmäla till sin operatör? Vad gör dom? Hur skall man kunna bevisa att man inte anmält sig till deras "register"? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fick också något liknande imorse.
Sålänge du inte anmält dig till något register, ibland kommer man med i sånna bara av oturen att inte läsa medlemsavtalet på sajter. - så tycker jag du ska höra med din operatör vad du/dom kan göra. /Joel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kontakta operatören. Jag tror att KO tar emot anmälningar om sms-spam även om det inte finns något färdigt formulär som för epost-spam (du får skicka ett vanligt mail mao)
http://www.epostreklam.konsumentverket.se/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
M-QUEST AS står bakom tjänsten, iaf i avtalet..
Kollar man dock en html title så ser man "bigsms", vilket var en tjänst som gick till Marknadsdomstolen för några år sedan.. http://www.marknadsdomstolen.se/avgoranden...04/Dom04-25.pdf Jag vågar dock inte uttala mig huruvida detta bolaget är det tidigare bigsms under nytt namn, men det är ju ganska uppenbart att det inte är gratis. 15 spänn per vecka kostar det för er som missade den biten.. Dessutom betvivlar jag att de betalar STIM-avgifter då det kostar som lägst 0.1 EUR / nedladdad ringsignal - även om de erbjuder dem gratis. Om vi alla hade gått in och laddat ner deras hela arkiv med ringsignaler så kan ni själva räkna ut vad som hade hänt.. Detta inlägget är min teori och är självklart skrivet av mig privat och har inget att göra med det bolag jag jobbar på.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul att Joel inte gillar reklam. Jag har blivit tvungen att spärra domänen smssidan.se pga alla reklam därifrån.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|