FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja!
Vill lite kvickt få en sammanställning på vad andra tycker om Double.se och deras service. Funderar på att lägga upp ett nytt samarbete med dem, men vill ju gärna sondera terrängen lite före, och kolla så folk är nöjda med dem. Som ni säkert förstår... Så: Använder du Double.se, och är du nöjd med vad det presterat för dig? Mvh Linus Enström Ps. Vi funderar på att parallellt med ev samarbete, starta ett helt eget affiliateprogram, så givetvis med högre provision. Om intressant, hör av dig via mail. Se profil. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har diskutterats fram och tillbaka en hel del förut.
* Det fyller sin funktion. * Har varit nere ganska mycket, nu flyttat till svensk server. * Supporten är sådär (bara 1 person). * Ca 3000 affialites idag har jag för mig. Inte alls samma kvalitet som TD. * Många affiliates fuskar. * MYCKET skum prissättning, olika provision för privatpersoner och företag. * Fungerar säkert bra för hobbysidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för snabbt svar Robertsson.
Många affiliates som fuskar? På vilket sätt? Vill bara poängtera att den sida det handlar om just nu inte är en hobbysida, men ställer mig starkt frågande till Tradedoublers prissättning. På tok för dyr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan tillägga att den typen av fusk förekommer i precis alla affiliate nätverk även tradedoubler och adsense... har själv haft program i tradedoubler och varit med om fusk där också.
EDIT, exempel på fusk är att vissa använder olika script för att fuska till sig klick pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Det finns inga stora företagssidor/trafiksidor anslutna. De största sidan som är affiliate på double är hamsterpaj.net skulle jag gissa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Vill man "tjäna pengar" måste man väl fuska till sig 50kr/dag och då syns man helt plöstligt i statistiken, i alla fall jag drar ögonen till mig, och då åker man dit om man fuskar, för jag kan sitta och analysera klick för klick om jag har tråkigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Vi har använt dom lite grand... Har dock inte kommit upp i några utbetalnings-nivåer ännu...
Ett av programmet vi anslöt till fungerade inte som det skulle, klicken räknades inte, men det är väl trevligt med nått alternativ till TD. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har använt oss utav double och gjorde reklam för beastwear. Man skulle få betalt en krona per klick så vi gjorde självklart mycket reklam för detta. Sen visade det sig att deras räknare tydligen inte fungerade som den skulle, fick totalt betalt en krona och nu vill dom avsluta samarbetet med oss pga att vi ifrågasatte deras brister och seriösitet. Tilläggas bör att vi drvier ett community med 42000 medlemmar. ett klick?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Det händer att människor försöker fuska till sig pengar ja, läste även en annat tråd här på wn där ni diskutterade om fusk. Killen som nämndes i den tråden levde tydligen på att fuska till sig pengar via Google adsense, så som ni ser så förekommer fusk överallt. Som annonsör bör man dock inte vara orolig, för man ser nästan direkt när någon försöker fuska och då är det så enkelt att de inte får dom pengar dom försökt fuska till sig så annonsören förlorar inget. Angående Beastwear, det var ingen fel på vår räknare, felet låg i Beastweares flash banners som inte hade byggts så som de skulle för att kunna spåra trafik. Nu är detta åtgärdat. Citat:
Notera! Double är ett nätverk som tillhandahåller program och affiliates. Om något trassel som det som nämns ovan skulle uppstå mellan ett program och en affiliate så är det inte automatiskt Doubles fel... tänkte bara påpeka detta. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|