FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
/Bengt
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Alla nya program kontrolleras innan de läggs ut. Problemet i detta fall var att Beastwears flash banners tog oss till deras sida vilket gav intrycket att allt var okay. En fin liten läxa vi fick oss där.
Ansvaret för att allt fungerar ligger naturligtvis hos Double men också hos programmen eftersom de själva står för reklam och provision. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"intrycket". Jag fick "intrycket" av att double.se var seriösa. Jag gick "intrycket" av att Hitler inte tänkte gasa 8 miljoner judar.. osv osv.
En sån där grej borde ni ju testa innan ni godkänner. Jag förstår inte hur du på fullt allvar kan försöka skylla ifrån dig på att de som gjorde flashbannern gjorde fel. Det får ni ju utgå från att de tänker försöka göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Det var ju fel att godkänna och det har vi tagit på oss.
Vill bara förtydliga att affiliateprogram också har ansvar gentemot affiliates i mina andra inlägg, då tänker jag inte på den här händelsen med flash filerna utan rent allmänt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Vad gäller mjukvara testar man, dubbeltestar och testar igen innan det släpps skarpt. Så istället för att säga "de hade inte gjort som de borde" ska man säga "vi kontrollerade tyvärr inte funktionaliteten ordentligt först". Företag, organisationer, privatpersoner eller vad vi nu talar om får större förtroende hos den stora massan om de går ut och säger att vi har ansvar och vi brast istället för att säga de har inte gjort som de ska, de har inte kontrollerat ordentligt. Detta var något som jag tidigt lärde mig när jag först kom ut i arbetslivet, ta på dig ansvaret för sådant som åligger dig att kontrollera och gå sedan vidare själv till de som det bör. Double har jag hela tiden betraktat som ett hobbyprojekt, och inlägg i forum som de ovan bidrar inte till min vilja att ändra min ståndpunkt. Skärpning killar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Helt korrekt, ber om ursäkt om jag uttryckt mig fel.
Ansvar blandade jag in efter att ha läst följande: Citat:
Men som sagt, vi tar på oss ansvaret för att banners ska fungera och kommer i fortsättningen att vara mycket nogrannare. Jag hoppas att det inte är fler som förknippar mitt jobb med hobbyverksamhet... vi ser ju alla saker på olika vis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Svar till trendsetters.
Anledningen att jag avslutade vårt sammarbete är flera. Först påståd du att använt vår länk i ett nyhetsbrev som gett 1200 klick som inte registrerats, enligt min räknare på hemsidan så höjdes inte besökarantalet så mycket, det låg på samma som en normal vanlig dag. Räknaren hade registrerat 35 klick från trendsetters.nu den dan. Sen försökte du få oss att köpa bannerannons på din sida, som "kompensation". Jag frågade några kolegor som annonserat hos dig vad dom fick för resultat, o sen frågade jag dig vad du tror ungefär vad vi kommer få ut av en sån annons. Mina kolegor sa att dom fick 150 klick, o du använde nåt exempel där någon fått 3500 klick. Sen när jag påpekade detta så kallade du mig för oseriös, och hotade med att berätta för alla i branchen att dom ska bojkotta double.se. Så varför blir du förvånad att jag avslutade vårt sammarbete? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte så konstigt om många här på WN inte gillar double. Minst ett tjugotal av er sitter där hemma å försöker bygga egna nätverk eller något gemensamt vilket har diskutterats en hel del. Vem tror ni då blir er största konkurrent... nog blir det inte tradedoubler för dom kan man inte ens tävla med vid det här staduet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har använt Double för Kondomexperten.se samt Tvsidan.com. Är nöjd med resultaten hittills även om det gärna fått vara fler stora affiliates.
Bara man vårdar relationen till sina affiliates och ser till att stora sajterna tar in sin reklam så funkar det perfekt. /edit, var visst mitt 200e inlägg, yippie ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Administratör
|
Har själv inte testat Double. Men inblandade i Double skall ju iaf ha kredit för att dom kommer hit och sakligt svara på alla frågor som ställs. Positiva som negativa.
Dessutom verkar dom lösa problemen allt efter som dom uppstår, och det är ju i princip det man kan önska av en aningen mindre aktör utan miljoner i riskkapital. Thomas
![]() |
Svara |
|
|