Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konstigt dator fel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-16, 10:00 #1
RickardPs avatar
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
RickardP RickardP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
RickardPs avatar

Reg.datum: Jun 2004
I ca 1 års tid har min dator rätt som det är startat om sig, det spelar ingen roll vad jag gör, det kan vara allt från att sitta och koda hemsidor till att spela spel eller surfa. Hur ofta den startar om sig är ganska varierande det kan vara mellan 10minuter upp till över 1 vecka mellan varje omstart. Jag har bytit processor, ram minnen, moderkort , elagreggat och bytit så jag kört andra hdden som windows hdd men det är samma sak. Jag byter silverpasta på processorn lite då och då och det känns ibland som att det kan hjälpa men sen börjar det igen.

Jag har i princip bytit allt utom dom 2 hddarna jag har kvar men kan detta värkligen ha med detta att göra? jag har ominstallerat datorn kanske varannan månad pga bluescreens som gjort att datorn ej kunnat startats och en massa annat skit saker.

Nu har det för ca 2 veckor sedan börjat med att när jag startar datorn och windows laddar och sedan när skärmen blir svart och ska gå över till välkomst meddelandet så stannar den vid det svarta och innan den stannar precis så hör man något som skulle kunna vara en knapp som typ trycks in, detta händer ibland när jag ska spela också. Det kan ibland när det händer dröja kanske 5st omstarter av datorn innan jag kommer in på den.

Min dator är detta:
AMD Athlon XP 2800+
2st 512MB DDR 400MHz
1st 120GB IDE HDD
1st 200GB IDE HDD
Radeon 9800Pro 128MB

Någon som har haft något liknande fel eller som kanske har ideer på vad det kan vara för fel?
RickardP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017