FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har haft två datorer som uppfört sig på detta vis och problemet var minnen + nätagg.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Däremot är det något som gör att när jag stänger av datorn så kommer det nu upp "Nu kan du stänga av datorn" och detta har alldrig kommit upp förut utan det har bara stängts av. Men det tror jag beror på windows för min brorsas dator har också fått exakt samma. Är detta någon känd bugg eller något med uppdatering av windows att göra tror ni? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
har precis samma problem med min dator!
har just nu löst det med att dra ut min 250 gb hdd, diskettenhet, och cd läsare, så nu är bara 120 gb hdd, dvd brännaren kvar, och så har jag öppnat upp burken! va lite inne på att det va nätaggregatet eller värme, eller både och ![]() men enligt sisoft sandra ligger min amd processor på 69-70 grader celsius, på tok för varmt eller?? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min AMD ligger också väldigt högt, 72 grader tror jag det brukar vara, men det är rätt vanligt att AMD håller de temperaturerna. Jag har aldrig haft några temperaturrelaterade problem iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men jag har själv en väldigt bra cpu fläkt och den fungerar br aså jag tror inte att det är det mitt fel är, om inte cpun är förstörd, men kan knappt tänka mig detta eftersom nu fungerar det hur bra som helst trots att jag inte gjort annat än testat annat elag, dragit ur och i hddar mm. men nu har jag precis allt som jag började |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
lite kylpasta gjorde susen!
![]() nu ligger tempen på 50-53 grader celsius istället för 69-70! datorn verkar mycket mer stabil, ingen frysning eller omstart ännu ![]() får se hur länge det funkar, men verkar som att det är tempen som spökat hela tiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har det gått ett tag och det är något helt skumt fel asso. Det börjar med ett klick som jag skulle vilja säga är som att man trycker på reset knappen ungefär.
Sedan låser sig bilden men är jag i windows så kan jag röra musen en stund till sedan låser sig allt. har jag ljud på hackar det upp sig helt. Jag startar om datorn och ofast fungerar det bra igen ett tag kankse till jag startar ett spel eller något annat så rätt som det är blir det samma sak. Detta kan ibland hände 2-6 ggr varje gång jag startar datorn och windows har laddat klart och jag trycker på en genväg för att starta ett program så kommer samma fenomen upp igen. Klick, bild stannar, mus stannar, jag startar om och när jag startat om datorn och windows startar så kan det komma klicket igen. Sedan rätt som det är fungerar datorn som den ska i flera dagar men sen kommer fenomenet igen och oftast flera gånger samma dag då också. Någon som vet vad det kan vara för fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu har jag bytt ut mitt elagregat och det har fungerat bra
|
|||