FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Låt säga att det är ~ 350 000 registrerade .SE domäner och varje domän ger (efter administrativa kostnader samt ombudens del(vilket jag inte har en aning om hur mycket det är..)) ~80 kr, 80 kr * 350 000 = 28 miljoner kronor per år?
Har jag missat något och/eller vart går dom här miljonerna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nic-SE's intäkter 2003 låg på strax över 46,5 miljoner kr. Ska bli intressant att få ta del av årsredovisningen för 2004 så småningom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
- 29 miljoner i "externa kostnader"?
Resultatet 2002 på 0:- var intressant ![]() Även värt att notera, något som vi så ofta tjatar om, som står med som framtidsutsikter i åresredovisningen för 2003 är följande text: Citat:
Kostnader för aviutskick uppgick till strax över 1 milj kronor. nåväl, nu har jag lärt mig att årsredovisningar kan vara mer intressanta än man tror ;-) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
[QUOTE=Joel,Jul 14 2005, 18:29] - 29 miljoner i externa kostnader?[QUOTE]
Licensavgiften till II-stiftelsen för rättigheten till att drifta .se är en hyffsat stor kaka där. Egentligen är det bara att jämföra Nic-SE's årsredovisningar med II-stiftelsens dito: http://www.iis.se/omiis/arsredovisning.shtml. Om Nic-SE gör nollresultat så kan man definitivt inte säga detsamma om II-stiftelsen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|