FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
... och jag undrar hur många trådar och gånger denna fråga diskuterats!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att det har diskuterats tidigare visar ju bara att en hel del tycker att regeln bör tas bort.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
tycker med det bör tas bort... ok att det ger lite gratis till de som gör det, men vad spelar det för roll eg? är forumet till för användarna eller inte?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Administratör
|
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Snälla, använd inte onclick om det ska ändras bara. Då kan man inte öppna i ny flik med mittenmusknappen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och använd inte heller href='#' då den scrollar längst upp på sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Och ett tips till alla som har länkar i stil med: Kod:
<a href="javascript:p('/popups/sida.html')">Länk</a> Kod:
<a href="popups/sida.html" onlick="p('/popups/sida.html'); return false">Länk</a> Men för de som gillar att öppna länkar i nytt fönster med mittenknapplick etc. fungerar fortfarande urlen i href, istället för att man behöver få upp en blank sida. Dessutom fungerar länken även för de som råkar vara utan javascript. För majoriteten av användarna blir alltså resultatet exakt det samma som förut, och för många blir resultatet bättre och mer användarvänligt. Om man i funktionen p (javascript) lägger till "return false;" precis i slutet så blir det ännu snyggare länkar: Kod:
<a href="popups/sida.html" onlick="return p('/popups/sida.html')">Länk</a> EDIT: Glömde nämna att man kan korta ner koden genom att göra så här: Kod:
<a href="popups/sida.html" onlick="return p(this.href)">Länk</a> |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|