FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det någon som har någon aning om utifall robotar från t.ex. sökmotorer klickar på AdSense-annonser?
Jag har några hemsidor som jag håller på och utvecklar. På det spartanska innehåll som finns på dem i dagsläget har jag klick på AdSensannonser på 50% och mer. Känns inte så bra då jag är rädd att Google stänger av mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Adsense-annonserna genereras av javascript.
Mig veterligen så brukar robotar inte ha stöd för javascripts. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du har ingen logg så att du kan se vilka som varit in på sidan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var en kille som gjorde ett script som klicka på alla google annonser på en sida. Han hotade med att släppa det fritt men jag tror det fick tyst på han på något sätt. Det var också ett företag i indien som bluffade till sig 20 mille dollar Google har nu stämt dem... Lycka till! Antagligen hade det 20 Indier klickande varje dag på olika platser i Indien
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det skulle vara något, skriva eget script/robot som söker runt och klickar på alla google annonser, sponsrade länkar 24/7.
Och säga dom får köpa det för några miljoner, eller så får den fortsätta klicka runt. Är inget olagligt klicka på länkar. Var nästan en bra vinst ide. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men hur svårt kan det vara att skriva, inte speciellt. Därmed borde det inte vara värt många kronor för google att "betala av" någon eftersom det inte skulle dröja länge innan nästa dök upp.
Men visst skulle det kunna vara ett reelt hot mot Google, jag tror att sättet för dem att skydda sig är att bevaka och stänga av annonsörer. Antagligen är det bara en tidsfråga innan det dyker upp något sånt här, troligen från samma typ av människor som gör virus tror jag dock snarare än desom försöker tjäna pengar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja han kanske inte var så smart när det kom till affärer varför inte öppna 20 sidor och sedan hålla käften om det kan han ju sitta på en cocos ö och göra pengar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan wn börja spärra / slänga ut folk som uppmuntrar till fusk? Det känns inte särskilt seriöst att det finns "element" här som förespråkar att motverka det de flesta här livnär sig på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Min gode vän tjänar många många kronor på denna verksamhet som ni talar om.
Med goda pengar menar jag, han kör BMW 645i och är 20 år gammal. Dataprogramerare i Leipzig tyskland. Det är orättvist tycker jag eftersom han inte slitit för pengarna, men samtigit är det inte orättvist eftersom kunskap har rätt att få avlöning enligt min åsikt. Google blir nog inte ruinerade ändå. Edit: Splitterny 645i, kostar cirka 800 000 SEK. Orättvist eller inte, det är upp till var och en att avgöra, men jag tycker att det är ett mellanting. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|