Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Min statistik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-18, 09:57 #1
chrizzs avatar
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
chrizz chrizz är inte uppkopplad
Medlem
chrizzs avatar

Reg.datum: Aug 2004
Hej! Jag har installerat awstats och kör det numera också vid sidan av webalizer. Hittills för maj visar det runt 64 000 unika. Räknar man baklänges så ger det kanske runt 110 000 unika vid månadens slut. Webalizers statistik för maj kan jag inte redovisa eftersom det fattas ca en veckas statistik pga strul.

Övrigt om siten: ca 5 miljoner sidvisningar /mån. 7800 registrerade medlemmar (majoriteten av besökarna är uppenbarligen inte registrerade . Bandbredd, ja, bra fråga. runt 5-6gb/dag gissningsvis. Ca 10 000 besök / dag (ej unika)

Det som förvånar mig är att 110 000 är runt 1% av sveriges befolkning, och jag vet fasiken inte hur trovärdigt det kan vara. Jag har kollat på mobil.se som redovisar 150 000 unika i sin prislista och månad. När jag gör den jämförelsen så ... ja, ni kanske förstår, det låter konstigt.

Saken är den är det länkas hejvilt till min sajt från t.ex. forum (t.ex. http://www.garaget.org/?car=25 ), och många av besökarna kanske kommer in, kollar på lite bilder och sticker sen igen.

Min fråga är då, hur pass "ärligt" är det att ange 110 000 unika besökare t.ex. till en annonsör? Jag vet inte riktigt hur jag ska göra... jag vill ju inte sitta och ljuga ihop statistik om ni förstår

Tack för mig, och jag hoppas man kan få någon form av svar på min kanske något luddiga och svåra fråga

Btw, sajten det gäller är http://www.garaget.org
chrizz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017