FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kontrollpanalen på BD är väl bristfällig, vet inte riktigt om man kan kalla de kontrollpanel heller.
Vet dock inte hur de blir när man upgraderar sig, om man får tillgång till nått annat då. Annars är de inte svårare än att installera en egen kontraollpanel. För den du får med kan du göra en Ctr-Alt-Del... Reset... Start..... Så sånt finns. Väntar fortfarande på att dom ska ringa, så jag återkommer med mera info därifrån.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har nu fått lite svar ifrån FSdata, och vill då dela med mig av informationen som jag fick, då folk kanse är intresserade att se priser, detta berör FSDatas VPS tjänst.
Citat:
Men annars ser de riktigt bra ut, så FSData har fortfarande en liten chans att ta hem rollen som min VPS distributör ![]() Mera info kommer senare skede när jag har bestämt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Guest
|
Här hittade jag ett alternativ till:
http://www.powervps.com/webmin-vps.php Fördelen som jag ser det är att där ingår backup och 100 gb trafik. Det fick man ju betala extra för hos BD (1 gb får man). Man betalar per månad, ingen bidningstid och ingen startavgift. Det är en djungel... |
||
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag slog fast vid PowerVPS.. Dom var billig, dom hade bra tjänster och jag har läst bra om dom. Så nu är de försent att dra sig ur :P
Eller nja, dom hade ju 30dagars återbetallnings rätt så. Men nu är de klart allefall ![]() PS. Deras jäkla support var inte seg, 3min att svara på ett sale mail.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder powervps och deras support är hyfsat snabb lite beroende på vad klockan är. Däremot är den INTE speciellt kunnig när det gäller Win2003 server och de program som de skickar med PLESK. Noll hjälp där.
En annan nackdel är att alla schemalagda omstarter sker mellan 7 och 11 på förmiddagarna (vilket är natt eller väldigt tidig morgon för dem). Sånt man får leva med om man hyr vps i usa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja jag har haft lite problem med dom just nu efter beställning
![]() Men jag hoppas de kommer lösa sig, dom har haft lite tekniska problem med deras VOIP tjänst så dom inte har kunnat ringa utlandet. Och där med kör de lite ihop sig med deras kontroll av att man är den man är. Men jag tog kontakt med dom via deras Livesupport på sidan och dom ska ta tag i de sa han. Så vi får se imorn om de har kommit. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ok, ja den där telefonverifieringen var en annan historia. De ringde på min mobil när jag stod i en smärre snöstorm och jag hörde knappt vad han sa, delvis beroende på att deras VOIP hackade men mest pga. vinden. Hehe.
FYI: Deras support kommer att vara nere under förmiddagen idag för de ska "renovera" sina egna servrar. Du kanske har fått mail om det du med. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hehe jag snackade med dom igår via livesupporten och han sa att deras VOIP server hade problem att ringa utlandet, så att dom i huvedtaget kom fram till dig (om de var igår du beställde villsäga) är ju ett under
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Guest
|
Jag ringde supporten 05.00 imorse och det var inga problem med aktiveringen. Jag hade under natten fått ett mail att de inte ville ringa p.g.a tidsskillnaden eftersom det ju var natt här och att de skulle återkomma lite senare. Väldigt seriöst! Inga problem att komma fram via telefon och livesupporten. Jag är helnöjd så här långt.
|
||
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Hejsan
Power VPS har fått bra kritik men finns det andra som är kanske bra att rekommendera?? =) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|