FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har en enskild firma och driver en mindre webshop som säljer barnklockor och min fundering handlar om försäkringar. Hur fungerar det generellt med försäkringsbolagen. Ingår lager och inventarier i min vanliga hemförsäkring eller måste man teckna en särskild tilläggsförsäkring för firmadelen? Jag driver allt hemifrån. /Tommie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag är skeptisk till att du kan försäkra företagets inventarier och lager på hemförsäkringen.
En småföretagsförsäkring kostar inte många kronor och den ger dessutom bra klausuler som ansvarsförsäkring, rättsskyddsförsäkring och annat. runt 1500-2000 kan du nog få den för per år lite beroende på hur mycket inventarier och maskiner som ska försäkras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nån som har förslag på försäkringsbolag för småföretagare?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Länsförsäkringar kör jag. Funkat fint och jag blir inte precis fattig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man får väl ta och ringa runt lite och se vad som finns.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prata med en försäkringsmäklare. Du får mycket hjälp och det kostar inte mer.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Någon som har några goda råd eller någon försäkringsmäklare / försäkring att rekomendera?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi kör med IF hos oss. Ring dem och be en "säljare" komma över. Vi hade dem på möte och satt pch förhandlade en hel dag. FIck kalasbra priser och mycket trevliga försäkringar.
Försäkring för kontoret, 3 bussar och 4 bilar. och lite annat smått och gott. och allt vi tog fick vi billigare priser på än någon annanstans! Lycka till! Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kör med Trygghansa både hemma och firmalokalen, nöjd med reglering också, har haft inbrottsförsök och det tog en halvtimme så va låssmed här och kirrade allt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|