FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Är det någon som har erfarenhet av ebasar.se och vill dela med sig om sina tankar?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Och här försöker han kränga sajten för fyndpriset 150 000:
http://www.blocket.se/view/4899509.h...l=0&c=1&city=0 Men det var kanske där du såg det... Han har också www.annonsformedlaren.se till salu för en halv mille... http://www.blocket.se/view/4899479.h...l=0&c=1&city=0 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Undvik ebasar han hotatde mig med inkasso och polisanmälan idag för en påstod betällning han verkar helt desperat.... försöker väl krama ur företaget alla pengarna och dra...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tack för välkomnandet!
Jag var dum nog att haka på det där, dock ångrade jag mig omedelbart och mailade en annulering. Fick svar att jag kunde få det billigare om jag ville, men valde att inte svara på det eftersom jag tyckte det verkade lite oseriöst. Frid och fröjd. Sen fick jag ett påminnelsemail om att jag inte hade betalat. När jag mailade och påpekade att jag sagt upp det sa han att det inte var möjligt, distansköplagen gäller tydligen bara privatpersoner (konstigt då att han i sina villkor hävdar att de följer distansköplagen eftersom han vänder sig till företag) Vad är det som gäller egentligen, även företag måste väl ha rätt att ångra sig? Han hotar med inkasso nu, så jag får väl betala, men det tar emot...får väl se det som en läxa, nästa gång kollar jag innan jag anmäler mig till något. Dessutom hittade jag ebasar.se på Nic-se´s deaktiveringslista...känns ju lagom seriöst. http://www.nic-se.se/kundtjanst/deaktivering.shtml Om han tror att han kan sälja den där skitsajten (ursäkta språket) för 150 000kr måste han vara bra dummare än jag trodde. Han råkar inte vara med här förresten, någon som vet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har inga bra erfarenheter från dom.
Han lovade mycket men höll inget och betala inte för du har ångerrätt jag vet dock inte hur lång tid det är men du har det. De är jag till 99 procent säker på och han har lurat bra många personer här i detta forumet att betala för något dom inte får. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Låt han skicka detta till inkasso, det du sedan gör är att bestrida det. Då får han tillbaka sin ansökan och får betala för det dessutom. Lycka till |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hur gör jag om jag vill bestrida det då? Vad kan jag hävda för att få rätt?
Vill ju inte riskera att få betala ännu mer i slutänden och få betalningsanmärkning och dåligt rykte. Vad är det för regler för att skicka vidare ett ärende till inkasso, hur många betalningspåminnelser måste man skicka innan man skickar till inkasso? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns inga generella regler. Inkasobolaget kan ingenting göra om du bestrider deras krav och har grund till det. Du faxar eller skickar in deras inkassokrav där du har skrivit att du bestrider denna faktura pga... Skriv under och skicka till de. De kommer förmodlingen ringa till dig då, förklara igen varför du bestrider.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
ebasar.se drivs officiellt av "Björn Höglund". Dock finns det ingen Björn Höglund i Växjö, där ebasar har sitt säte. Postgirokontot där butiksägare ska betala in sin avgift är registrerat på en privatperson Lennart Castro, ett namn som iallafall inte finns med i den svenska telefonkatalogen. Vidare existerar inte det organisationsnummer de anger på fakturorna. Ebasar har också stulit copyright skyddat material från en annan webbplats, epunkten.nu och vägrat ta bort detta trots flera uppmaningar. Ebasar är polisanmält men sidan ligger fortfarande uppe så det är bara att varna alla för att betala in några pengar till ebasar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|