FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har gjort lite efterforskningar nu och det blir bara skummare och skummare kring dem. Deras postgirokonto, som mycket riktigt stod på en privatperson är uppsagt. Fick i påminnelsen ett bankkontonr där jag skulle betala in pengarna. Det går tydligen till en privatperson i Göteborg!
Ska nysta ut det här lite till så får vi se vad nästa steg blir, ska kolla med skatteverket om de ens har någon f-skattesedel, enligt tidigare inlägg här på WN ska de tydligen inte ha det. Bolagsverket kände inte till deras organisationsnr. 2005-05-06 slutar deras hemsida att fungera enligt nic-se och den 26/5 raderas det eftersom de inte betalat årsavgiften. Påtalade detta samt deras dåliga rykte för dem, men det har de bara ignorerat. I värsta fall går jag vidare till polisen med detta, sådana där rötägg måste sättas på plats någon gång! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Administratör
|
MissBeccis betala inte fakturan.
Om du mot förmodan får ett "äkta" inkassokrav bestrid den med underlaget som finns i denna tråd, falska orgnummer osv. Inte ett inkassobolag i världen går denne entreprenörs ärenden så jag tvivlar att han kan uppbringa ett krav mot dig. Thomas
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
Thomas: Tack, det tänker jag inte heller, har dessutom kontaktat Nyföretagarcentrum så får vi se vad de säger.
Lustigt är det dock att jag får fram tre personer som figurerar i detta, Björn Haglund, Thomas Castro som stod på det nu avslutade postgirokontot samt en till i Göteborg som står på bankkontot som de nu vill få betalt till. Men ingen av dessa finns med i telefonkatalogen/på eniro.se! Skumt! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
2 + 1 st målvakt. Thomas
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är lika soligt i Göteborg idag som i Linköping så kanske målvakt är en karriär man borde ta upp :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kanske värt att fundera på ja. Något jobbigare under vintern dock.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|