FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Länk
Det verkar som att google tänker börja låta annonsörer betala per visning istället för per klick. "För att vissa företag vill bara skapa buzz kring sin produkt". Jag undrar hur Google tänker betala annonsvisarna/webmasters då? Hela poängen med Adsense är ju att det ger hög CTR pga att annonserna oftast är relevanta för sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Kanske ett sätt att undvika clickfraud från konkurenter. Det går antagligen inte att köra en mjukvara för att generera frågor till G, dvs äta upp någons budget då konkurenterna oftast ligger på samma keywords.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Detta är nog inget vi kommer att få se på svenska marknaden på länge.
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Sant Thomas. Som jag förstår artikeln så handlar det om att tex Coca-Cola skall kunna köpa annonsplats på halva webben. Jag undrar iofs fortfarande hur google har tänkt ersätta ägarna till annonsplatsen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Kod:
my $ua = LWP::UserAgent->new; $ua->agent('Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows 98)'); $ua->cookie_jar({ file => "$ENV{HOME}/.cookies.txt" }); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att använda flashbanners är också ett utmärkt sätt att se till att få badwill och att begränsa sin målgrupp. Tjopp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
För att svara på min egna ursprungliga fråga så ser jag att nu finns det beskrivet hur det hela fungerar på googles egna sidor.
https://www.google.com/adsense/new |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jepp, och nu finns allt på svenska - från inkorgen:
Hej! Vi har gjort många förbättringar i Google AdSense på sistone. Fortsätt läsa om du vill veta mer. Tjäna mer pengar genom nya former av annonsering |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|