FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänkte köpa mig en ny digitalkamera, eftersom jag inte vet vad som är bra och dåligt (förutom mp, zoom och andra basiska saker).
Så söker jag lite tips och råd till mitt köp, hade tänkt mig ett maxpris på ca~2500kr ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Köpte min kamera ( Canon Powershot A520 ) 4mb pixel med 4 ggr opt Zoom för 2980 :- inkl 512mb minnes kort ( inkl moms )
Trivs bra med den Skjuter väldigt bra bilder och kan även spela in korta videosnuttar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Mjo satt och titta på den för en liten stund sedan :)
Den och ' Kodak Digitalkamera DX6490 ' såg rätt fin ut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Canon PowerShot A510.
Väldigt mycket kamera för pengarna. 3 Megapixel (mer behövs INTE), 4x zoom, freestyle batterier som man kan köpa överallt och en mycket mycket bra bildkvalitet! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Köpte en NIKON COOLPIX 4600 för ett tag sedan, måste säga att den tar grymt bra bilder, för att vara en budgetkamera. (Länk till Nikons hemsida)
Det som jag kunde önska är att den vore snabbare i skrivningen till minneskortet, men i övrigt är jag jättenöjd med den. Men jag kommer att investera i digital systemkamera framöver. Mest för att jag har fått ett brinnande intresse för foto. Men gå gärna in på http://www.europe-nikon.com/details....=1019&catId=82 Eller här för att läsa olika kamerarecensioner. http://www.dpreview.com/ Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Förklara gärna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Själv köpte jag en Canon powershot G3 för en tid sedan. Den är cirka 2½ år gammal men fick toppenbetyg i tidningen Digital Foto för Alla när den kom ut. Numera tillverkas den inte längre men det är fortfarande en mycket kompetent kamera. G3:an har 4 mp, 4x optisk zoom (riktig zoom) plus 10x digital zoom. Kameran går på ett litiumjon batteri som är det bästa man kan ha. Med ett sånt kan man ta cirka 400 bilder med G3:an innan det behöver laddas. Bildkvaliteén är mycket bra och det finns många manuella funktioner. Amatören kan enkelt ställa in kameran på auto, så sköter kameran resten. Den här kameran gav jag 1800 för. Jag rekommenderar den verkligen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Något som jag blev heltokig på när det gäller min förra kamera var en fördröjning mellan man trycker på knappen och att själva bilden togs. Ett rörligt motiv var fullständigt omöjligt att få en bra bild på. Vet ej hur detta är på kamerer idag men detta bör du kolla. Själv har jag en Nikon D70 idag och den är jag urnöjd med. Dock är den i något högre prisklass.
/Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Jo det är något i stil med 'all around' jag vill ha, då man kanske tar lite action foton ibland och vill ha ett foto fort. Samt ibland makro på vackra saker eller nakna människor?!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De är sjukt snabba! Dessutom en väldigt liten kamera, som är lätt att ta med. Har själv en ixus40 och är väldigt nöjd med den! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|