FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://paulrademacher.com/housing/
En mix av google maps och craigslist, det är så snyggt att jag nästan får rysningar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Japp, riktigt fet sida
En glimt av framtiden. Undrar om Goolgle slår en pling när/om han dunkar upp lite adsense? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Tror jag faktiskt inte, jag hittade länken via deras google.com/api-sida
![]() (Det var alltså de själva som tyckte att iden var cool). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Personligen blev inte särskilt imponerad, sidan var trögladdad, och det känns som om det hade fungerat ca. 300% bättre om man hade gjort hela systemet i Flash. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag instämmer helt och hållet Bejjan. Snacka om tråga trådar, men ett genialiskt koncept. Borde vara av stort intresse för Rentkoncernen (numera eBay)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Hur bra funkar det att "efterladda" data i flash eg? Jag har aldrig använt det. Det är rätt mkt data som ingår i google maps. Finns ingen chans att man kan preloada det som de flest flash-grejer verkar göra idag.
Dessutom tycker jag inte att det går särskilt segt, det hackar lite på skärmen när man scrollar i kartan fast det beror väl främst på min 700mhz laptop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Att browsa runt på sidan fungerar Ok, men när jag öppnade den tog det lite för lång tid |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Du har inte funderat på att det kanske beror på att dom har blivit länkad från en av googles undersidor och troligen har många som surfar på sidan?
Notera avsaknaden av tex reklam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag syftade inte på den typen av laddningstider.
Den DHTML som sidan använder sig av är segladdad, precis som att det tar lång tid att öppna exempelvis en PDF-fil |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|