FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Administratör
|
Tror vi missuppfattar varandra.
Jag menar och tror inte heller att andla menar att man skall i/frame'a nån annonsör utan efterlikna exempelvis ://098.redirect.wn.se/ som länkas till sponsor 98. detta för att inte besökaren skall kunna klippa bort aff-koden. I princip samma som en bannerrotator normalt fungerar. Fler surfare än man tror gillar inte att andra tjänstar pengar, så domän.tld/?affid= 12345 blir genom Högerklicka -> kopiera genväg -> paste i adressfältet -> bort med "?affid= 12345" -> [Enter] domän.tld ... det är ett stor problem! Inga domänadresser på bannern och en click.adserver.tld/?12345 löser det enklast. Thomas
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Inte lättare att tex: Kod:
<? if(!isset($_GET['affid'])) die() // affid if(!isset($_GET['uid'])) die() // userid if(!isset($_GET['gfxid'])) die() // Ifall grafiken skall vara med ?> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag menar bara att om besökare ser ett id på länken så kan det verka mer oseriöst.
Fast å andra sidan används ett subdomän, kan inte den som kör affiliate programmet se var referern kommer från ursprungligen och därför förstår jag att några inte vill göra så. Jag antar att man får leva med detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|