Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Köpa upp min konkurrents domän namn

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-26, 11:11 #41
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Flitig postare

Kristofer, tack för dina synpunkter, alltid roligt att höra vad andra har för
syn på saken.

Ja det var klart och tydligt att jag skrev att jag skulle köpa dem
för kul för att se hur de reagerar, du har alldeles rätt.

Eftersom de inte var längre intresserade av domänerna så är det alltid
kul/intressant att se hur företag reagerar när de upptäcker att de har gjort
en dunder miss.. trots mängder av chanser.

Om de lägger ut tex deras företagsbilar till salu så förutsätter jag att de inte
är intressanta längre och är lediga för alla som är intresserade liksom att allt
annat som läggs ut på marknaden är till salu.

Domänerna var expired och öppen för köp..

Hoppas att dem och alla andra företag inkl vi själva lär sig av misstagen man gör.
Jag har själv blivit av med en hel del domännamn genom åren pga lathet eller missar
och det får man ta och gå vidare med och försöka lära sig av.. Om det var av ond tro
eller inte som jag blev av med domänerna vet jag inte och det bryr mig inte heller.

Det är bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.. Jag köper och säljer domäner då och
då utan att fundera på deras reklamkampanjer eller att om de behöver dem själva. Jag använder domänerna till bla gratis trafik eller bara som en investering om jag skulle behöve dem till framtiden alt att jag ger bort dem till någon av mina affärspartners om de är intresserade.

Citat:
Samtidigt känner du att det inte riktigt är rätt att göra så här så du frågar,
osäker som du är, om något kan gå fel, om de kan kräva något av dig osv.
Helt fel. Jag vet inte hur du är men om jag inte kände att det var rätt så skulle jag inte köpa dem,
det gäller alla varor/produkter som jag7företaget köper.

Ja jag var osäker på vad som gäller precis som med de flesta juridiska avtal o liknande
och jag gjorde som många gånger annars om jag inte är 100% säker så frågar jag någon
som vet och fick också bra svar..

Citat:
Du visste även om deras annonskampanj på denna .com-domän innan du la in din köporder så något annat än ond tro kan det inte räknas som, trots att domänen låg öppen på marknaden för alla och de inte hade förnyat den!
Du får det att låta som att jag var den enda i Sverige som visste om att de hade annonser ute?

Jag följer branschen mycket noga ock precis som de flesta andra så annonserar jag regelbundet
vilket också de gör därför visste jag att de hade kampanjer ute i tidningar ock precis som vi har så
har även de planerade kampanjer på gång..

Citat:
Varför? Jo för att du visste att de la ner tusentals kronor på en annonskampanj för domännamnet i fråga
Annonsering är inte gratis om du inte visste det,

- och ja precis som dem så lägger vi ner 10.000 tals kronor på annonsering löpande,

- och ja normalt så har man ett eller flera av sina hemsidor i annonseringen, inget konstigt med det..

Citat:
och därmed tror jag att en domstol skulle anse att du borde ha förstått att de glömt att förnya domännamnet och fortfarande behövde det och räknade med det, därmed kan ditt köp anses vara i ondo. Då spelar det ingen roll om domänen finns ute på marknaden för alla eftersom du visste om detta och klok som du var, dokumenterade det här på WN
- Vad du "tror" är oväsentligt i det här sammanhanget..

Citat:
du borde ha förstått att de glömt att förnya domännamnet och fortfarande behövde det och räknade med det, därmed kan ditt köp anses vara i ondo.
Ja,,, vad ska man säga... Jag har varken lust eller tid att ringa och fråga om de fortfarande har behov av deras produkter när de ligger ute till salu.

- Det är fritt fram att anse vad man vill men nej enligt mig själv, andra bransch företag, jurister så är det inte ond tro men du är fritt fram att precis som alla andra ha din egen åsikt.. helt ok..

Citat:
Gillar varken dina inlägg, där du i början skrev en sak och nu hittat på en annan historia, eller dina metoder.
Det är helt ok, jag gillar inte heller alla inlägg eller inlägg om vissa metoder som skrivs och jag är
inte ute efter att vinna någons popularitets tävling heller..

Citat:
Det hade varit en helt annan historia om du råkat köpa en ledig domän som du inte visste något om mer än att den var ledig men detta är solklart fall av ond tro.
Jag vet inte hur andra gör men jag köper aldrig varor/produkter som jag inte vet något om
oavsett om det gäller hemsidor, domäner, program, bilar eller vad det nu är. Är produkten
ute till salu så förutsätter jag att vem som helst får köpa den utan att behöva ring och fråga om det inte behöver den själv..

Citat:
Jag tycker att du ska göra dig själv och dem en tjänst och erbjuda dem att köpa tillbaka domänerna för en rimlig summa, 2-3ggr registreringspris kanske + eventuella transfer-kostnader.
Du är fri att tycka vad du vill men skulle jag sälja tillbaka dem så skulle jag inte göra det för 2-3ggr registreringspris kanske + eventuella transfer-kostnader som du utan isådana fall ge domänerna till dem gratis.. (kanske med en chokladkartong eller varför inte blommor)

Jag vet att inte alla är som jag eller gör som jag och det är helt ok, alla har sin egen syn på sakerna och få tro på vad de vill och det hoppas jag kommer att fortsätta på det här forumet.

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 11:13 #42
Flitig postare

Flitig postare

Robert,

Citat:
Min personlina åsikt (vilket kanske inte överensstämmer med regleverket i fråga) är att om man inte, trots fakturor och påminnelser, inte förnyar sitt domännamn så har man tydligt visat att man inte är intresserad eller är en ovanligt slarvig person (vilket fö inte borde premieras med livstids rättighet till ett domännamn som de inte vill betala eller inte kräver tillgång till förrän intressenter utifrån visar densamma).
Ja det är även min åsikt också ..

/ Tomas
Oläst 2005-05-26, 13:04 #43
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tomas
Marcuss, jag vet inte vart du vill komma med dina inlägg men de är både felaktiga
och inte speciellt genomtänkta...börjar likna sandlåde nivå på dina inlägg..
Börjar likna.. jo det märks tydligt att du följt mina samtliga inlägg här på WN. Visst, det här inlägget var kanske inte det mest sympatiska inlägg jag har gjort bland mina 1571 inlägg här på WN men för att uttala dig om vad nivån på mina inlägg börjar likna så borde du nog ta och läsa några hundra fler av dem åtminstone.

Precis som Kristofer skriver så anser jag att man redan vid ditt första inlägg då du frågade på ett forum:
Citat:
Originally posted by -tomas@
"är det något som kan gå fel om jag köper ovanstående adresser, kan de göra något eller kräva något?"
Dvs du misstänkte redan då att du gjorde något fel då du "saboterade" deras reklamkampanj pga att ni
Citat:
"haft en liten "diskussion" med dem förr så jag tänkte för kul köpa dessa.. och se hur de reagerar.."
Citat:
Domänerna fanns ute på marknaden tills salu , de har haft månader på sig för att förnya
dem inkl otaliga påminnelser skulle jag anta, skulle jag ha ringt och frågat dem först om
jag fick köpa dem?
Det handlar om att använda sunt förnuft. Då Microsoft glömde att förnya domänen hotmail.co.uk var det ingen på allvar som trodde att de inte längre var intresserade av att ha domänen. Trots detta expirade domänen. Tror du på fullaste allvar att de tagit del av otaliga påminnelser under flera "månader" och ändå bara förbisett detta med avsikt?

Citat:
Hur svårt ska det vara att förstå det?
Hur svårt ska det vara att använda sunt förnuft och god företagsanda när man bedriver en (seriös?) verksamhet?

Citat:
Om jag köper tex en beg minibuss som är till salu ska jag då ringa de gamla ägarna
och kolla så att de inte måste åka i en folka i fortsättningen?
Köper man en begagnad minibuss så brukar man kanske ha kontakt med de tidigare ägarna för att se så att allt är OK. Gäller det ett inbyte via bilfirma är det inte alls ovanligt att trots detta ha kontakt med de tidigare ägarna för att kontrollera så att t.ex. mätarställning och dyligt inte justerats av återförsäljaren.

Det handlar inte om vad man FÅR göra, det handlar om vad man BÖR göra och vad som hör till god affärssed. Det finns mycket man kan tjäna pengar på då bör man fundera både en och två gånger om det är lämpligt och är förenligt med övriga värderingar man står för och representerar.

Citat:
Att du säger att jag har sabboterad för andra företag tänker jag inte ens kommentera då
det var ett av de fånigaste anklagelserna jag har hört på länge..
Citat:
Originally posted by -Kristofer@May 26 2005, 09:04
Du visste även om deras annonskampanj på denna .com-domän innan du la in din köporder så något annat än ond tro kan det inte räknas som, trots att domänen låg öppen på marknaden för alla och de inte hade förnyat den!
Som sagt. Vad annat än ett sabotage är detta? Oavsett om domänen var möjlig för dig att köpa in eller inte så handlar det ju om en medveten handling där du insett att domänen var av intresse för dem pga reklamkampanj och liknande. På samma sätt som att en dator går att köpa via en (Internet-)auktion trots att säljaren begått ett misstag och skrivit in en nolla för lite i utropspriset så är det då rätt att tvinga säljaren stå fast för sin försäljning trots att det helt uppenbart handlar om ett fel? Nåja, det handlar om moral och vi vet ju alla att moralen på Internet kanske inte alltid är vad den borde vara. Trots detta kallar jag ditt tilltag för ett "sabotage", för det är precis vad det är i mina ögon om någon skulle förhindra en reklamkampanj på det tidigare beskrivna sättet.

Citat:
Originally posted by -tomas@May 26 2005, 07:49
Jag är inte här för att testa mina funderingar eller lära dem en läxa..
och vem har sagt att jag inte ska överlåta dem domänerna i framtiden?
Du själv har bara två dagar innan det här inlägget sagt att du "är tveksam" till att göra det.
Citat:
Originally posted by -tomas@May 24 2005, 14:36
Jag kanske ska säga att hade han/företaget lagt ut det lite trevligare så hade jag kunnat sälja tillbaka det till dem, men när han var så klantig när han kom med hot o dyl så är jag mer tveksam till att göra det idag.
Är väldigt svårt att tolka det som om du tänkt sälja tillbaka det. Uppfattningen man får är väl ungefär så att du ev. kan tänka dig att sälja tillbaka den efter att effekten från reklamkampanjen är tillvaratagen. Huruvida det verkligen är så eller inte är ju svårt att säga, men det är iallafall den uppfattningen som förmedlas i ditt inlägg.

Citat:
Marccus jag har även köpt ett 30tal andra svenska domäner också efter det så Marccus jag får väl ta och ringa dem också o kolla så att jag inte sabboterar för dem...?
Du menar alltså att du gjort 30-tal andra tveksamma domänköp?
Citat:
Originally posted by -marcuss@May 25 2005, 23:01
Med andra ord är syftet med köpet inte alls irrelevant utan högst relevant vid t.ex. en ATF eller vid ev. tvist i tingsrätten för varumärkesintrång/renommésnyltning.
Citat:
Ursprungligen postat av tomas
Jag gör alldrig irrelevanta inköp till företaget och nej domänerna är inte knytna till ett varumärke.
Jag har inte påstått att du gör irrelevanta inköp. Det är säkerligen tvärtom, högst relevanta inköp, för ditt företag. Frågan var huruvida det visst är relevant med syftet, dvs bakgrunden, till inköpet.

Citat:
vilket jag inte tycker hör hemma i ett forum som WN eller andra forum överhuvud taget..
Jag har tidigare rensat reklaminlägg skrivna här på WN av dig och du borde kanske själv ta en titt på de regler som finns här.

Citat:
Det där får du ta med Tobias om då jag inte har erfarenhet av hans inlägg, jag pratade inte om hans relevanta inlägg utan om det han sa i hans tråd.
Det var precis det jag gjorde? En hint till honom att han förmodligen borde göra inlägg på mer än en rad och ha lite substans i dem. Men visst, nästa gång tar jag det per PM.

Citat:
att anklaga Tobias för att inte ha mycket grund till sina påståenden skulle jag vara mycket försiktig med om jag vore dig med tanke på dina påståenden ovan,, man ska inte kasta sten i glashus osv...
Du har uppenbarligen inte följt våra tidigare diskussioner där vi redan sett vem som har relevans och grund till sina påståenden. Det är iofs inte lätt för dig att göra korrekta bedömningar som bara har varit här lite drygt en månad; men det tar sig nog med tiden.

För att besvara din initiala fråga.
Citat:
Nu till min fråga: är det något som kan gå fel om jag köper ovanstående adresser, kan de göra något eller kräva något?
Vad de kan göra är alltså att ta det vidare till alternativt tvistlösningsförfarande hos II-Stiftelsen för tvångsöverförande av domännamnet. Alternativt kan de välja att ta det till Tingsrätten med hänvisning till varumärkesintrång enligt VML eller renommésnyltning enligt MFL. Oavsett vad din uppfattning i frågan är bedöms det då alltså objektivt under rådande omständigheter där t.ex. denna diskussionstråd mycket väl kan ligga till underlag för anförandet. Handlar det om belopp över ett halvt basbelopp (vilket det troligen gör om man hänvisar till annonskampanjen) står "förloraren" för den andres juridiska omkostnader.

Oavsett vad så har du som du sett av alla negativa reaktioner här på WN förhoppningsvis fått dig en tankeställare huruvida det är rätt eller ej.
Oläst 2005-05-26, 14:10 #44
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
jag håller med övriga - regga det namnet är helt fel i mina ögon
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 14:36 #45
Flitig postare

Flitig postare

Marcuss

Citat:
Börjar likna.. jo det märks tydligt att du följt mina samtliga inlägg här på WN. Visst, det här inlägget var kanske inte det mest sympatiska inlägg jag har gjort bland mina 1571 inlägg här på WN men för att uttala dig om vad nivån på mina inlägg börjar likna så borde du nog ta och läsa några hundra fler av dem åtminstone.
Jag menade inläggen i den här tråden inget annat, ber om ursäkt om du fick uppfattningen att det gällde alla dina upplägg så var inte fallet.

Ang att jag har haft en lite disussion med dem förr så är det inte olikt några andra företag i en smal marknad, man "slåss" om kunderna hela dagarna, det är offerter, anbud mm så är det idag och så kommer det att bli i framtiden med. Självklart stöter man på varandra genom åren på ett och annat sätt. Man får höra en del saker från kunder, det är skitsnack och räva spel men så är det i affärslivet i en viss nivå och det är helt ok..

Citat:
Det handlar om att använda sunt förnuft. Då Microsoft glömde att förnya domänen hotmail.co.uk var det ingen på allvar som trodde att de inte längre var intresserade av att ha domänen. Trots detta expirade domänen. Tror du på fullaste allvar att de tagit del av otaliga påminnelser under flera "månader" och ändå bara förbisett detta med avsikt?
Att dra in Microsoft i dett här är bara pinsamt... Jag kan inte uttala mig om ovanstående
då jag inte har en aning om vad som har hänt.. Hotmail är vad jag förstår skyddat!? Domänerna vi talar om i den här tråden är inte knutit till ett varumärke utan ett allmänt såsom cyklar.se eller information.se olikn.

Citat:
Köper man en begagnad minibuss så brukar man kanske ha kontakt med de tidigare ägarna för att se så att allt är OK. Gäller det ett inbyte via bilfirma är det inte alls ovanligt att trots detta ha kontakt med de tidigare ägarna för att kontrollera så att t.ex. mätarställning och dyligt inte justerats av återförsäljaren
??? .. Självklart .. men ringer du även och frågar om det är tillåtet för dig att köpa bussen eller om du ska låta bli för att de eventuellt inte klarar sig utan den!?

Citat:
Som sagt. Vad annat än ett sabotage är detta? Oavsett om domänen var möjlig för dig att köpa in eller inte så handlar det ju om en medveten handling där du insett att domänen var av intresse för dem pga reklamkampanj och liknande. På samma sätt som att en dator går att köpa via en (Internet-)auktion trots att säljaren begått ett misstag och skrivit in en nolla för lite i utropspriset så är det då rätt att tvinga säljaren stå fast för sin försäljning trots att det helt uppenbart handlar om ett fel? .
- Jag tror jag har svarat på din fråga flera gånger, vad du tycker är oväsentligt men helt ok..

Citat:
Nåja, det handlar om moral och vi vet ju alla att moralen på Internet kanske inte alltid är vad den borde vara. Trots detta kallar jag ditt tilltag för ett "sabotage", för det är precis vad det är i mina ögon om någon skulle förhindra en reklamkampanj på det tidigare beskrivna sättet
Vem har sagt att det här gäller moralen på Internet? Det här är ett företag som sköter 90% av sin handel offline..

Citat:
Uppfattningen man får är väl ungefär så att du ev. kan tänka dig att sälja tillbaka den efter att effekten från reklamkampanjen är tillvaratagen. Huruvida det verkligen är så eller inte är ju svårt att säga, men det är iallafall den uppfattningen som förmedlas i ditt inlägg.
De har löpande kampanjer och kommer inte att sluta annonsera pga det här, det de har gjort är att ändra till sitt .se domän.

Citat:
Du menar alltså att du gjort 30-tal andra tveksamma domänköp?
Vem har sagt det? Det jag menade var att jag inte gör så stor skillnad på olika domänköp.
Är de ute tills alu så köper jag dem om de är av intresse oavsett bransch eller geografisk placering.

Citat:
Frågan var huruvida det visst är relevant med syftet, dvs bakgrunden, till inköpet.
Som jag sa ovan..

Citat:
Jag har tidigare rensat reklaminlägg skrivna här på WN av dig och du borde kanske
själv ta en titt på de regler som finns här.
Det ska jag göra så snart ni själva följer dom och inte premerar vissa personer. ock när ni tar bort inlägg så gör ni det utan att ens förklara varför ex: WN.html vilket kanske är ännu värre.. I övrigt så tycker jag att alla ni gör ett mycket bra jobb som sköter det här forumet .. fortsätt så..

Citat:
Det är iofs inte lätt för dig att göra korrekta bedömningar som bara har varit här lite drygt en månad; men det tar sig nog med tiden.
Du har varit här i flera år och fortsätter med tveksamma inlägg men det tar sig nog med tiden.

Citat:
Vad de kan göra är alltså att ta det vidare till alternativt tvistlösningsförfarande hos II-Stiftelsen för tvångsöverförande av domännamnet. Alternativt kan de välja att ta det till Tingsrätten med hänvisning till varumärkesintrång enligt VML eller renommésnyltning enligt MFL. Oavsett vad din uppfattning i frågan är bedöms det då alltså objektivt under rådande omständigheter där t.ex. denna diskussionstråd mycket väl kan ligga till underlag för anförandet. Handlar det om belopp över ett halvt basbelopp (vilket det troligen gör om man hänvisar till annonskampanjen) står "förloraren" för den andres juridiska omkostnader.
Enligt juristerna så kan det absolut inte handla om varumärkesintrång då det inte är knutit till ett varumärke vilket jag har skrivit flera gånger.. Och det finns inga planer att gå så långt vare sig från de andra eller från oss..

Citat:
Oavsett vad så har du som du sett av alla negativa reaktioner här på WN förhoppningsvis fått dig en tankeställare huruvida det är rätt eller ej.
Som jag sa tidigare så har alla rätt att ha sin uppfattning om frågan vilket är helt ok.. Jag är inte här för att vinna någon popularitetstävling hos dig eller WN utan jag vill ha en chans som alla andra här att säga sin mening.

edit: mypay.. det är helt ok..

/ Tomas
Oläst 2005-05-26, 16:13 #46
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by tomas@May 26 2005, 13:36
Citat:
Att dra in Microsoft i dett här är bara pinsamt... Jag kan inte uttala mig om ovanstående
då jag inte har en aning om vad som har hänt.. Hotmail är vad jag förstår skyddat!? Domänerna vi talar om i den här tråden är inte knutit till ett varumärke utan ett allmänt såsom cyklar.se eller information.se olikn.
Genom att påvisa att t.om. Microsoft, med sina resurser, kan missa att förlänga ett domännamn tycker jag att det är ett ytterst relevant exempel. Varför det på något sätt skulle vara pinsamt kan du gärna förklara?

Citat:
Citat:
Som sagt. Vad annat än ett sabotage är detta? Oavsett om domänen var möjlig för dig att köpa in eller inte så handlar det ju om en medveten handling där du insett att domänen var av intresse för dem pga reklamkampanj och liknande. På samma sätt som att en dator går att köpa via en (Internet-)auktion trots att säljaren begått ett misstag och skrivit in en nolla för lite i utropspriset så är det då rätt att tvinga säljaren stå fast för sin försäljning trots att det helt uppenbart handlar om ett fel? .
- Jag tror jag har svarat på din fråga flera gånger, vad du tycker är oväsentligt men helt ok..
Att min åsikt känns oväsentlig gällande inverkan på ditt handlande förstår jag eftersom du redan handlat som du gjort.

Citat:
Vem har sagt att det här gäller moralen på Internet? Det här är ett företag som sköter 90% av sin handel offline..
Tvisten gäller ju trots allt en incident på Internet så att det är en moralfråga för Internet är väl otvivelaktigt. Vad har det för betydelse var de sköter sin huvudsakliga verksamhet?

Citat:
Citat:
Uppfattningen man får är väl ungefär så att du ev. kan tänka dig att sälja tillbaka den efter att effekten från reklamkampanjen är tillvaratagen. Huruvida det verkligen är så eller inte är ju svårt att säga, men det är iallafall den uppfattningen som förmedlas i ditt inlägg.
De har löpande kampanjer och kommer inte att sluta annonsera pga det här, det de har gjort är att ändra till sitt .se domän.
Okej. Då har de ju iaf begränsat skadan vilket är positivt för båda parter då om ni inte kan komma överrens. Tycker bara det är lite svårt att se att det finns så mycket att vinna på ett sådant bråk från din sida om det enda du ville göra var att "se hur det skulle reagera".

Att vissa företag anser sig själva ha rätt till domännamn pga att ett domännamn är så pass bra som det är, är inte svårt att förstå. Det kommer alltid finnas tvister också kring generella (svenska) ord/namn. Skulle du bara registrerat namnet för att du tyckte det var bra så är det ju inte så konstigt. Men är just med bakgrunden till att du ville "se deras reaktion", inte att du tyckte att det var ett bra domännamn, som får mig att reagera på ditt handlande.

Citat:
Det ska jag göra så snart ni själva följer dom och inte premerar vissa personer. ock när ni tar bort inlägg så gör ni det utan att ens förklara varför ex: WN.html vilket kanske är ännu värre.. I övrigt så tycker jag att alla ni gör ett mycket bra jobb som sköter det här forumet .. fortsätt så..
Det är personerna bakom WN som bestämmer reglerna. Premieras vissa personer så finns det en anledning till det. Ger man mycket till WN får man också mycket tillbaka, vilket också förklarats i tidigare liknande diskussioner.

En förklaring till varför ditt inlägg togs bort kan du få om du skickar ett PM till mig. Det har inget med den här tråden att göra.

Citat:
Citat:
Det är iofs inte lätt för dig att göra korrekta bedömningar som bara har varit här lite drygt en månad; men det tar sig nog med tiden.
Du har varit här i flera år och fortsätter med tveksamma inlägg men det tar sig nog med tiden.
Jag fortsätter stå för min åsikt, när det enligt mig gäller oetiska förehavanden, oavsett om jag är moderator eller inte. Men om du hoppas på att jag bara accepterar liknande inlägg från dig framöver så är du nog fel ute. Mina enskilda diskussioner här ska dock inte blandas ihop med vad de andra bakom WN står för. Anser du dig blivit felaktigt behandlad kan du vända dig till andra moderatorer och administratörer här på WN så bildar de sig en egen uppfattning. Du får gärna förklara vad du menar med "tveksamma inlägg".

Citat:
Som jag sa tidigare så har alla rätt att ha sin uppfattning om frågan vilket är helt ok.. Jag är inte här för att vinna någon popularitetstävling hos dig eller WN utan jag vill ha en chans som alla andra här att säga sin mening.
Vår uppgift är trots allt också delvis att se till att diskussionerna här inte representerar tvivelaktiga metoder, t.ex. för att tjäna pengar.
Oläst 2005-05-26, 16:22 #47
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Eclipse Eclipse är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
Tomas!

I detta fallet är dina affärsmetoder oetiska och omoraliska och skadar branschen.

Vett och etikett bör råda även i den virituella världen. Man ska vara ett föredömme, när helst tillfälle ges.
Eclipse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 16:59 #48
Deeds Deeds är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Deeds Deeds är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Om de lägger ut tex deras företagsbilar till salu så förutsätter jag att de inte
är intressanta längre och är lediga för alla som är intresserade liksom att allt
annat som läggs ut på marknaden är till salu.
Måste vara det mest korkade som har skrivits iaf... Menar du att om jag "glömmer" att betala en avgift på min firmabil så är det fritt fram för alla andra att köpa bilen till samma månadskostnad ? Skärpning! Det du gör är fruktansvärt och omoraliskt. Jag har en firma som modifierar konsoler. Vi har en konkurent som råkade ut för samma sak. Ett pucko hade reggat deras .com för att de inte var snabba nog. Av en slump så kollade jag om .com fanns ledig och det fanns den. den idiot som köpt upp den hade glömt att pröjsa. Då ringde jag mina konkurenter och berättade för dom att deras .com fanns ledig. Tack vare att jag gjorde detta så fick jag ett litet paket i min brevlåda från ett par mycket tacksamma konkurenter. Så skall man göra. Finns inte ord för vad jag tycker om folk som dig. Det skitsnacket du kör med "jag har inte gjort nått fel bjäbb bjäbb bjäbb...." Legalt kanske du inte gjort fel men moraliskt sett så är du en patetisk liten sk*t.

Fy fan att det finns folk som bara vill sabba....

Om jag inte är snabb nog att larma hyrbilen.....är det ok för någon annan att ta den då ?
Deeds är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 19:04 #49
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jag hade sålt tillbaka domänerna, DYRT! Hahaha. Hela prylen är nog skrattretande för att jag ska vara på bra humör hela helgen. Tack!
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-26, 20:22 #50
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Då ringde jag mina konkurenter och berättade för dom att deras .com fanns ledig. Tack vare att jag gjorde detta så fick jag ett litet paket i min brevlåda från ett par mycket tacksamma konkurenter.
Tänk om alla lika höga etiska värden och gjorde sådant som detta. Världen skulle se annorlunda ut, det är ett som är säkert.

Vi borde hjälpa varandra, inte göra det värre och svårare för våra medmänniskor.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017