FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
"expired" ute på marknaden snor fd ägarens kunder..Och tydligen så tycker du så och det är helt ok.. Citat:
är oväsentligt, finns de ute till salu så har i många fall alla som är intresserade rätt att köpa dem.. Citat:
Det är synd om dom om de har gjort ett misstag men så är det, jag har själv gjort samma misstag och man lär sig så länge man lever.. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
ska jag inte då få svara på frågorna? För mig är det självklart att bemöta kritik och frågor oavsett om det rör verksamheten eller något annat. Citat:
Citat:
Mvh / Tomas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ni får alla skilja på moral och lagar/regler. Dessa går inte alltid hand i hand.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att registrera domäner som expirar gör förmodligen de flesta som är intresserade av domäner överhuvudtaget. Det är då uteslutande domäner som någon haft tidigare. Anledningen till att de expirar vet man normalt inte. Man kan heller inte i samband med att den expirar, på något tydligt sätt, se vem den tidigare ägaren var.
Det jag reagerat på i det här fallet var alltså inte just fenomenet med att köpa ett domännamn som expirar men att man köper det under andra mer fundersamma förutsättningar än att man tycker att domännamnet är bra. För att inte den här tråden ska spåra ur så bör vi nog nöja oss med att konstatera att tomas fått svar på sin ursprungliga frågeställning och även vår personliga uppfattning därom. För att bemöta vår kritik har tomas då förklarat sin uppfattning. Personangrepp eller liknande hör naturligtvis inte hemma här på WN; lika lite som oetiska affärsmetoder. Låt oss istället föra diskussionerna på en sansad nivå så gör säkerligen tomas det rätta framöver...
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Marcuss
Bra inlägg, håller med dig till 100%! Jag respekterar allas åsikter och tar åt mig av dem, trots att jag inte håller med om vad alla skriver eller vad du/ni tycker så går alla sin egen väg och så länge diskussionen hålls på en sansad nivå så är det helt ok att ta upp saker man funderar över eller har en annan uppfattning om. / Tomas EDIT: Thomas (admin/moderator) har bytt mitt forum namn från tomas till Tomas B för att tomas förväxlades med just "Thomas".. Bara så att ingen funderar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Medlem
|
Tomas B
Mycket intressant, och vi vet inte alls hur det hänger ihop och om man skall anse detta vara omroaliskt eller någon hämnd på dem. Skulle vara kul att höra en annan sida av detta (kul, inte möjligt kanske). Vill bara påpeka att du tappar kvalitet i dina inlägg, och tjurar till på folk som frågar dig om detta verkligen var moraliskt. Håll huvudet högt och förklara i stället för att svara spydigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
eller en jävla skit skulle inte du då bli förbannad eller rättare sakt besviken på att inte den personen kan vara vuxen nog att hålla sig till en sansad diskussion? Citat:
Håller ryggen rak ock ångrar ingenting jag har sagt.. Citat:
samt vad som har hänt mellan oss genom åren.. / Tomas PS. Deeds, försök att skriva "edit" eller liknande om du ändrar ditt inlägg i efterhand, på så vis så kan alla följa vad som har hänt i trådarna.. Bara ett vänligt tips. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är dina domäner behåll dem eller sälj om du får mer genom att sälja än vad du kan tjäna in på dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen tycker jag att Tomas borde ha sålt domänerna när hans konkurrent ringde första gången. Det hade varit det "rätta" att göra. Jag ser dock inget fel i att tjäna pengar på det. Om någon har investerat i ett namn och på det sättet ökat dess värde och sedan inte tar tillvara på tillgången så är det klart att nån annan skall kuna göra det.
Ni som brukar läsa WN vet säkert att jag brukar vara en rätt hängiven motståndare till domänhandel, det är dock typen av domänhandel där en köpare hittar på ett ord eller köper allt som finns för att sedan sälja det till överpris utan att det finns en riktig investering i namnet. I detta fallet är det helt klart så att Tomas har kommit över en domän/namn med värde. Det är lite som att hitta en slant på gatan. För att vara lite metaforisk (kan man säga så?) så är det Tomas gör här; att köpa en lokal där en annan aktör har lagt stora reklampengar på att marknadsföra som deras nya lokal. Skulle detta hända i verkligheten? Att ett företag lägger ut "hundratusentals kronor" på en reklamkampanj för "strandvägen 4" när kontraktet för den lokalen inte är påskriven? Knappast. Det är dessutom svårt att veta vad som har hänt mellan Tomas och sagda konkurrent. Återigen så tycker jag personligen att det Tomas borde göra är att bestämma ett pris som är skäligt men samtidigt inte ett dåligt, ringa sin konkurrent och göra upp. Fast det skall vara sagt att jag inte vet särskilt mycket om affärer och handel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
||||
Administratör
|
Allt går ju att förhandla sig till. Ungefär.
Jag har följt denna intressanta tråd och tycker att dess utveckling är avskyvärd. Thomas B har inte gjort något fel. Han köpte lediga domäner. Sedan, vems det var innan har ingen betydelse. De valde att inte uppdatera sina domäner. Synd. Hur moraliskt det är, är dock en annan fråga. Men jag tycker att han har gjort rätt. Eftersom att han la ut pengar för lediga grejer. EOF
![]() |
Svara |
|
|