Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för akademibokhandeln

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-18, 18:46 #1
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag vill bara passa på att utfärda en varning för att handla böcker på akademibokhandeln.se. Det sätt min order skötts på är ett exempel på hur man inte behandlar kunder.

Jag köpte några böcker via deras hemsida den 7 februari med några minuters mellanrum. (Jag borde väntat med att lägga den första ordern, men tänkte inte på det just då.) Samtliga böcker skulle skickas inom 10-14 dagar normalt. Fraktkostnad var på 19 kr per order.

För att göra en lång och ointressant historia kort så kan jag berätta att de valde att skicka böckerna var för sig vid olika tidpunkter, bortsett från två böcker som faktiskt kom i samma paket. Samtliga böcker fick jag mycket senare än vad jag räknat med. De har aldrig mailat och berättat att någon försening inträffat eller liknande utan bara skickat iväg böckerna kraftigt försenade.

Varje paket debiterade de en fraktkostnad på 19 kr. Eftersom fraktkostnaden enligt ordern skulle vara 19 kr PER ORDER har de alltså tagit för mycket betalt (VISA). De har inte informerat mig om att de har tagit betalt för mer än vad som framgick på specifikationen (STÖLD).

Jag mailade supporten och klagade på detta och på förseningen av böckerna och bad dem ersätta mig för sitt misstag. De betalade glatt tillbaka 19 kr. Tummen upp för bra kundsupport åtminstone. Samtidigt blev jag lovad att de inte skulle dra fraktkostnad för den sista boken som jag då ännu väntade på.

Idag, över två månader efter min order, fick jag den sista boken. Ödets ironi gjorde att denna bok var den första i serien, som jag köpte. Så jag har inte börjat läsa de andra ännu.

Kikade precis på mitt konto för att se att de inte tagit betalt för mycket denna gång också. Det hade de tyvärr, så jag skickade ett nytt mail till supporten. Stackars supportpersonal.

Sköt om ordrarna bättre ni som har Internetshoppar. Jag kommer inte att handla på akademibokhandeln.se igen av rena principskäl. Som jag sade i mitt mail till dem är det inte det att jag inte har råd att betala 38 kr mer än avtalat, men om de inte ens följer sina egna avtalsvillkor vill jag inte handla av dem.

Dock vill jag ge deras kundsupport ett plus i kanten eftersom jag räknar med att de även denna gång återbetalar det belopp de utan rätt dragit från mitt konto.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017