FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Är det verkligen jätte viktigt med en snygg design? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 50.00% |
Nej |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 50.00% |
Antal röster: 48. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu sitter man här med en massor av ideer, men jag är inte sådär jätte duktig på att designa. Jag menar, om hemsidan har massor av "matnyttiga" saker, är designen då verkligen så viktig? :unsure:
I all hast, Pim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Designen är mycket viktig, men med design menar jag inte flashiga sidor, utan sidor som är väl genomtänkta och lätta att navigera.
Sen beror det förstås på vilket målgrupp du är ute efter... unga personer ser designen som en viktigare del än äldre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det finns dock ett undantag: OM besökaren VET precis vad hon/han/det letar efter och VET att det finns på en speciell sida OCH att denna information inte finns att hämta på någon annan sida. Då behöver denna sidan nödvändigtvis inte vara snygg, men självklart bör den vara det för att få fortsatta besök. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Läs frågan som ställs i denna post.
Snygg har inget med användarvänlig att göra. Mitt svar står fast. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Visst, det är ju helt klart en definitionsfråga. Vad är design? Ja, i mina ögon ingår mycket i designen. Inte bara "designen" i sig utan navigeringsvänlighet, upplägg + mycket mer. En sida där man absolut inte hittar någonting - Allt i en röra. Är det snyggt? Hmm...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Min poäng är att om han har världens content så är färgerna, bilderna och typsnitten av mindre vikt.
Ett enkelt upplägg utan krusiduller funkar fint. Frågan var trots allt om designen behövde vara "snygg". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det viktigt med en snygg design? Om man ställer motfrågan: Är det dåligt med en ful design?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
klart att det är viktigt, det är ju en konkurrensfördel i många fall.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|