FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I hardly knew the guy.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Betyder det här att julen blir inställd i år? :(
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
finns det nån hemsida där man kan slippa snacket om påvens död?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Detta påverkar inte mig på nått sätt, om vi nu int emåste ha en tyst jävla minut. Om "vi" skall ha det kommer inte jag vara med. Jag är ateist (stava?) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Lite respekt vore kanske på sin plats...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men folk som inte är troende måste inte behöva ta del av det. Det är också synd att allt annat folk på jorden dör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller inte riktigt med. När Anna Lindh blev mördad så var det miljontals människor världen över, som varken var svenskar eller sossar, som visade sin repekt genom tysta minuter, avskedscermonier etc etc.
Lite respekt är alltid på sin plats när högre uppsatta personer avlidit och påven var högt uppsatt, högre än man kan föreställa sig, även om man är ateist (vilket även jag är). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
När Anna Lindh blev knivmördad blev även en liten flicka det. Hur många vet om den lilla flickans död? Bara för att man är "känd" så skall man inte få mer respekt än de som inte är det. Som sagt, jag tycker att det är synd att Påven har dött, han var ju trots allt en människa han med. Men, om det hålls en tyst minut för honom tänker inte jag medverka. Detta är inte för att jag inte kan visa respekt, det är för att jag inte vill! Om det hålls en tyst minut världen över för en mäniska, så skall det hållas för alla. Han är inte mer värd än något annat människoliv. Det är vad jag tycker, och jag står fast för det.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Allt handla om vad man gör för andra, ju mer man gör ju mer uppskattad blir man av världen, påven var långt ifrån bara en kyrkoman, han var även en stor politiker. Han har gjort mycket bra för många länder.
Kan man inte skilja på det och en vanlig människas bortgång så är det något fel. För den delen så är inte jag något vidare troende jag heller. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|