FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Men innan morden begicks så är det klart att han förtjänar lika mycket respekt som påven. Annars inte. Det är som jag brukar säga när det kommerr upp diskusioner om våldtäckts män. De är med människor. När de ligger 3 meter ner i marken. Edit: Får nog lägga till det i varje inlägg, för det är för jävla många som verkar missa det. Jag respekterade påven när han levde, men hans död kommer inte att påverka mig. Jag respekterar påven lika mycket som alla andra människor. Man kan inte se det från en box som många verkar göra. Se det utanför låden. Gärna uppifrån, då ser du bäst, och kan vinkla efter allas perspektiv på saken.
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Flitig postare
|
ursäkta, zn4rk för att jag skrev kanske i taskig stil.
men jag tycker fortfarande som att det känns som att du bara skriver att du bryr dig för att försvara dig. men nu vill jag inte bråka, förlåt säger jag istället. fast nu håller jag inte med om att påven skall ha samma respekt som en massmördare. en massmördare kan mörda för att det är kul. Påven har offrat sitt liv medans Massmördare offrar andras liv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Administratör
|
Han gjorde mycket för mänskliga rättigheter i form av t ex motstånd mot dödsstraffet.
Han gjorde också mycket för förtryck av mänskliga rättigheter genom t ex motstånd mot homosexualiteten. Han dog en naturlig död. Visst är det inget att vara glad över att en människa dör, men att var person verkligen bör känna en oproportionerligt stor respekt för honom är verkligen inget självklart, oavsett religionsuppfattning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Nudie, återigen drog jag en parallell. Innan ett brott begås anser jag att personer bör få lika mycket respekt som andra. När det väl är gjort så sjunker de på min skala. Påven var katolik, han trodde på sin religon. Jag är datornörd, jag lever för min dator. (nja, men nästan) Alla inriktar vi oss olika i livet. Det han gjorde var bra för många. Men det påverkade aldrig mig!
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Men herre gud vad trött jag blir. Det handlar om religion Zn4rK, om inte du gillar påven kanske andra gör det? Lika mycket som dem skiter i om din uppkoppling dör. Respektera andras åsikter och värderingar. Du kan väl iaf respektera hans bortgång och inte dagen efter spy galla över honom? Så fruktansvärd var han väl icke? Jag är inte speciellt insatt i religion och jag har aldrig varit intresserad av det, men att debattera som du gör och nästan fira hans bortgång tycker jag bara visa på samma sak som jag är, okunnig. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Jag tycker att det är kanon att han var duktig och betydde mycket för måga. Men för mig betyder han inget. Och även du säger mot dig själv om man kollar på vad jag har skrivit. Jag har aldrig sagt att det är bra att han har dött, jag tycker dock att det är synd. Han var en bra människa. Men om det kommer en tyst minut som skall hållas vill jag inte medverka. Han var för mig obetydlig, då skall jag inte tvingas till att medverka på den punkten heller.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Grundstenen i Zn4rks argument är att han tycker alla ska få lika mycket/lite respekt när de dör oavsett vad de åstadkommit i livet.
Jag förstår hans ståndpunkt även om jag inte håller med. Personligen hyser jag stor respekt för folk som spenderar sina liv arbetandes för saker de tror på och då kan det vara värt med lite eftertanke när personen går bort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Tack. Jo, visst är det imponerande.Jag känner också så nu. Om jag får omformulera mig lite, alla är värda lika mycket, om man inte gör något fantastiskt av sitt liv, då är man värd mer. Men fortfarande har det han gjort inte påverkat mig. Synd att han dog än en gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rätt så egoistiskt tanke då det han gjort har påverkat miljarder människor på jorden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kan ju inte säga att jag gråter hela nätterna pga hans död. Jag måste verkligen hålla med RFSU på denna punkt. För en gångsskull säge de något vettigt.
"Kritik mot påvens kondomsyn Katarina Lindahl, generalsekreterare för RFSU, säger till TT att påven gjort flera historiska insatser, men till bilden hör också hans motstånd mot kondomer - även när det gäller att skydda sig mot hiv. Påvens inställning i kondomfrågan har lett till sjukdom och död - främst bland världens fattiga, anser förbundet." Amen 2 that katarina. Förstår inte heller varför man ska göra så stor sak över det hela. Gubben dog pga ålder. Naturlig död. Kretsloppet? Många av er kommer inte dö av ålder utan andra saker. Det är sorligt! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|