FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Köpte scriptet reciprocal manager för hantering av länkbyte som kräver php safe mode "off". Dessvärre tillåter inte surftown detta :-(. Finns det nåt sätt att komma runt detta?
Fan känns så jäkla surt när man letat aslänge efter ett bra scipt och så funkar det inte. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det beror ju på vad det är som gör att ditt script inte klarar sig med safe mode. Har du tillgång till felloggen på webbservern? Kolla då i den så ser du (tror jag) vad den inte lyckas göra. Annars kan du sätta upp en liknande server hemma, kolla felloggen, ändra scriptet tills det fungerar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Functions restricted/disabled by safe mode
Se ifall scriptet använder sig utav dessa funktioner, ta reda på varför de används i scriptet, och fundera på om du kan modifiera det så att det fungerar med safe mode aktiverat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
När du väljer webbhotell ska du alltid se till att de har safe mode off, eftersom safe mode on ganska kraftigt begränsar vad du kan göra med skripten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
OT: Det är därför han har skapat en tråd i Webbhotellsforumet om detta, där han söker ett med hans krav. :)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja det blir nog så att jag byter webhotell. Surftown var bra och billigt till att börja med men det är väl dags att uppgradera sig lite. För fullständighets skull kan jag ändå säga att det var ungefär det här felet som uppkom med scriptet:
"I keep getting the following error: Warning: set_time_limit(): Cannot set time limit in safe mode in /public_html/links/codelock.php(3) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 23" -- If you're getting the above error (or something similar about "safe mode") it is because your server has safe mode set to "on". Contact your web host and ask them to set safe mode for your domain to "off" to ensure Reciprocal Manager functions properly. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Testa och se hur scriptet fungerar utan set_time_limit()
Som funktionsnamnet visar, sätter funktionen en maxgräns på hur lång tid ett dokument får ha på sig att exekveras. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vilket seriöst webhotell som kan något har safe_mode off? Ingen lär jag gissa, dom skulle bli sönder hackade på 5 minuter. Möjligtvis att dom kan stänga av det just för en kund webplatts i vissa fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
För att kunna göra t ex en prisagent så krävs safe mode off.. Men det är väl oseriöst!
allow_url_fopen = 0 i safe mode som default, tror jag. Det var skälet till att jag lämnade b-one. De ville inte ändra på det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||