FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu har det pratats massor om hur man ska räkna etc..
Jag räknar som är just nu med antal unika IP per 24 timmar Men vad får man anse vara "hög trafik"? Just nu är det väl en ca 1.000 unika IP på en av mina sajter.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
hur långt är ett rep?
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jome: 2 gånger halva längden.
Går inte att säga om 1000 är bra eller inte. Däremot kan man jämföra det med vad andra sajter inom samma område har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Sen, eftersom man bara mäter repets halva längd och dubblar den blir felet naturligtvis 2X, L/2 >> X.
Så statistik är intet värt om du inte jämför den med något vettigt, dvs samma typ av statistik från samma typ av sajter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
En svensk "mainstream" internetsida med 1000 unika per dygn är mycket bra anser jag, är det däremot en vuxensida eller att sidan får över 50% av sin dagliga trafik från sökmotorer så säger det inte ett dugg om sidan, kanske snarare att det är konstigt att sidan inte har mer trafik då 500 personer kommer från sökmotorer varje dag och ingen sätter bokmärken och därmed besöker den igen.
WN
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hmm.. först var alla svar (utom det sista) knepiga - men lite tänkande fick mig att fatta dom med
![]() Det viktiga är alltså inte hur många jag har - utan hur många jag har i proportion till "konkurrenter" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Även om det inte riktigt har med "hög trafik" att göra, men 1000 unika besök per dag kan man närma sig rätt fort genom en del (oseriösa) siter på internet. Det är ju vad besökaren gör som är viktigt, precis som WN var inne på.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fokusera på kvaliteten på de besökare du har skulle jag säga.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som man säger Kvalitet före Kvantitet
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det beror sig på tycker jag.
Man kan arbeta fram en högre kvantitet utifrån en bra kvalitet. Men man kan också arbeta fram en bättre kvalitetet utifrån en hög kvantitet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|