FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Mitt första inlägg!
jag vet inte om jag ens räknas som en webMASTER bara för att jag har ett par sidor ![]() Min fråga är: Jag har lagt in något som heter hitbox som räknar besökare på min index sida. Jag undrar den verkar räkna alla som kommer in på sidan om än upprepade besök Hur räknar man UNIKA besök, per dag, månad, år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Orkar inte upprepa.. läs andra trådar innan ni frågar -> Annan tråd
Men ok » Använd sessions och räkna bara upp med 1 om det är en NY session » Använd cookies och räkna bara upp med 1 om den cookien du använder INTE innehåller ett värde » Använd cookies (expire = 1 dygn) och lagra IP mm i dom » Räkna antalet sidvisningar Använder du alla så kanske du kan komma i närheten av sanningen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
VIP
|
Hitbox ska räkna både impressions och unika besökare. Om det är hitbox ifrån hitbox.com ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Tänkte bara säga välkommen till forumet!
Här har du 2 ytterliga trådar som kan vara intressant ![]() Extremetracking Man kan alltid försöka...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Session är ingen bra ide, nej. Prestandakrävande.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack för välkomnandet!
Nåå vad säger ni, är man en riktig webmaster fast man använder uteslutande Microsoft Frontpage för att skapa sina sidor? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
uhm.. en webmaster är en person som underhåller en hemsida...
sen vilket program man använder är väl egentligen sak samma - personligen dock skulle jag aldrig få för mig att använda Frontpage - vet att det är avsevärt bättre sen FP98 men gamla vanor är svåra att bryta... Jag är så underbart nöjd med Notepad och Dreamweaver MX (eftersom jag dessutom använder många andra macromedia program) Frontpage har också egenskapen att lägga in HTML kod man inte behöver... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|