FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
När jag tänker efter så har jag stött på dem i ett annat sammanhang för ett par månaders sedan, vilket var då jag sammanställde lite statistik över DNS-delegeringar av .se-domäner som registrerades/överläts i september. Det visade sig då att 1,82% av dessa domännamn hade, i samband med eller strax efter nyregistrering/överlåtelse, pekats om mot Bolamas namnservrar (ns1.bolama.com och ns2.bolama.com). Det motsvarar ca 137 .se-domäner (under bara september). Att det var så många under september kan ju ha sin orsak i att de verkar ha gjort en runda överlåtelser då (för jag kan inte tänka mig att följande domännamn är nyregistrerade). Exempelvis taxi.se (2004-09-24), bud.se (2004-09-21), ringsignaler.se (2004-09-22), mat.se (2004-09-21), resa.se (2004-09-21) m.fl. är i Bolamas ägo sedan dess. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Sedan i september tillhör, som sagt, alla domännamnen företaget Bolama. Jag skrev fel tidigare angående antalet domännamn som Bolama övertog i september. Det ska vara ca 92 .se-domäner (1,22% av de ompekade nyregistrerade/överlåtna .se-domänerna i september). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
<!--QuoteBegin--NIC-SE - Domäner - Praxis version C[/i]@ Domänavdelningen version 2.0. Rev C 2000-10-27 Regel C Endast ett domännamn per underlag kan registreras. Som underlag räknas bl a huvudfirma, bifirma, parallellfirma och varumärke. Exempel: Ett aktiebolag som har en parallellfirma och fem bifirmor kan således registrera ett domännamn för sin huvudfirma, ett för parallellfirman och ett för respektive bifirma.(observera att om firman även har varumärken kan även dessa registreras under .tm.se). [/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har för mig att bifirmor inte får ett eget organisationsnummer utan använder huvudfirmans, och det är därför Nic-Se sätter huvudfirman som ägare till domännamnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är samma med Flashback som har ett stort antal erotiska .se domäner som är registrerade under 2001.
Några exempel pinup.se, swedish-erotica.se, tophat.se, cocktail.se, sexdate.se m.fl. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
Jo herr Bingo har minsann en hel del bra domäner. Har stött på hans namn flera gånger då jag kollat domäner.. han besitter nog en av de bästa .SE portföljerna i landet, efter TBA media då
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|