FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Flera ggr förra året, brydde mig inte då. Man kanske borde blivit arg. Nu ser jag fler..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det oetiskt att lista företagen i denna tråd, som sysslar med dessa dumheter?
Eller finns det någon annan anledning, varför ni inte skriver ut företagen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Mvh /Stefan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Publiceras ett, förslag på, domännamn här på WN blir det tillgängligt inte bara för medlemmarna utan även för alla icke-medlemmar.
Skulle nog jämföra det lite med patentansökningar där du inte har möjlighet att söka patent på en uppfinning som det t.ex. publicerats artiklar om och liknande. Självklart kan man därmed inte skriva ut ett domännamn här och förvänta sig ha någon som helst företrädesrätt till det namnet. Att skriva namn publikt här och anse sig ha rätt att registrera domännamnet är lika illa som om man skulle göra reklam med ett domännamn som man inte registrerat än. Självklart bör man kunna rådfråga några utvalda som man tycker sig kunna lita på, utan att denna skulle registrera domännamnet. Frågor i PM/mail och liknande är något annat än en publicering "officiellt".
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag tror inte det min dåvarande ISP som gjorde något skumt (dom var bara lite slöa) utan jag hade sökt på domännamnet på en amerikansk site, kommer ej ihåg vilken, och där hade dom förmodligen knyckt namnet. Man lär sig och idag är jag klart mer försiktig. /Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter hopplöst. Att folk känner av vad du söker på för domäner och snor de bästa innan man hinner regga.
Bäst vore ju om domänparkering blev förbjuden, och man var tvungen att lägga upp relevant innehåll på sin domän inom någon månad. Annars blir de som nu, massa bra o roliga används inte utan bara ligger år efter år. Gämför det med regisrering av företagsnamn. Hur skulle de se ut ifall någon snodde alla bra företagsnamn och varumären o sen inte använde dem? Bara min åsikt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Vi rekommenderar ingen att skriva ut domännamn man eventuellt planerar köpa här på WN.
Risken att någon registrerar det är för stor. Många har hög moral men inte alla. Thomas
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |