FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Expressen hävdar i en artikel att skryt ger dig en välbehövlig skjuts framåt i affärslivet.
Bert Karlsson en bra skrytförebild. Han anser att för att lyckas så ska man alltid ha tio olika projekt på gång och det är okej att nio av dem misslyckas. Tala tyst om de nio och skryt rejält om det tionde! För att lyckas – skryt ogenerat. Vad säger du, skryter du sådär lagomt eller alldeles för mycket? Kanske inget alls? Klarar du av att arbeta med någon som skryter för jämnan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det händer allt att man skryter - speciellt då man lyckas med saker
![]() Det hör nog till vår västerländska kultur att skryta lite.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lyckade projekt måste man skryta lite med..
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag brukar vara mycket blygsam med att framhäva exempelvis mina kunskaper, men har börjat att bli mer öppen runt detta. Många runtomkring en är fortfarande "svenska" i sitt jantetänk, så jag brukar ursäkta mig innan jag "skryter".
F.ö tycker jag skryt är ett dåligt valt ord...för mig låter "skryt" som om man automatiskt försöker se bättre ut än andra; att kanske trycka ner någon. Skryt sätts ju i jämförelse med något. Kanske är bättre att säga "bra saker" eller "att lyfta fram det positiva" =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har svårt att förstå att folk kan hålla tyst om saker dom är stolta över. Jag skryter på tok för mycket tror jag.
/ Tommy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ungefär som om man tex har målat en båt:
"Jag tycker färgen blev riktigt bra" - här jämför man inte sig själv med något utan plockar bara fram det positiva. "Fan du ska se vad båten blev snygg. Antaglligen den snyggaste i hela landet!" - Här jämför man sig med andra, dvs mer åt "skryt"hållet. Nåja, så som jag ser på det iaf. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|