FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det kanske är skitsidor som denna som stängs av? Det är rätt tycker jag isf. De tillför INGENTING för internet förutom massa spamsidor för att försöka tjäna pengar.
Är det däremot en sida med en riktig tjänst eller information om något som inte bara pangats upp för att tjäna pengar på adsense så är det olyckligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sett hur folk själv klickar på reklam det lägger ut på sina sidor.
När man granskade trafiken på double såg man på en del småsidor att enbart ett ip-nummer klickade på annonserna under en längre period. Tycker ni det är konstigt att google stänger av dessa sidor? Nej, det är ingen välgörenhet google sysslar med. Jag som annonsör i adwords vill inte betala för trafik som folk själva sitter klickar på sina sidor som sen inte ger ett skit. Jag tror inte på dessa snyfthistorier om att man har blivit avstängd på falska grunder, det blir ingen rök utan eld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kan börja med att säga att jag inte orkade läsa igenom alla inlägg i denna tråd.
Men uppfattningen jag fick var att Andreas rönnqvist skrev något i stil med att " mina besökare klickar för att stödja hemsidan "... där har du ju själv löst ditt problem. Google vill nog antagligen inte ha kunder som har sånna hemsidor där besökarna klickar bara för att stödja hemsidan och inte för att dem blev/blir intresserade av reklam. Sedan så är ett bra tips att använda sig av flera adsense konton. Annars får man för hög clickrate 80%+ så är det nog rätt troligt att man har en hemsida bestående av nästan endast adsense reklam, eller förvirring för att få besökarna att klicka. Sen så vill jag även påminna om att detta bara är mina personliga åsikter och inget annat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Medlem
|
Pinsamt att vi TROR? Så seriositet bedöms alltså utefter den mängd pengar man drar in via Adsense?
Om Google nu, av någon anledning, inte vill ha små sajter - varför ens välkomna dem? Vi tjänade inte "massvis" med pengar men vi tjänade en del. Vi fuskade inte, men blev fortfarande utkastade. Så enkelt är det - om Google inte vill ha "småpotatis" som bara driver in någon tusenlapp i månaden på reklam så kan de väl sätta gränserna innan istället för att låta oss visa reklamen, driva massvis med trafik till deras kunder och sedan inte betala oss något för denna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|