FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjena!
På min nystartade sida tänkte jag har riktiga priser som delas ut till folk som använder sidan och som dras slumpmässigt ur databasen (alla medlemmar kan inte kvalificera sig, bara de som uppfyller ett visst krav. Deras aktivitet på sidan) Nu tänkte jag kolla hur det ligger till med lagarna ang. detta? Vad får och får jag inte göra? Grejjen är att priserna inte ska skickas från mig (som driver sidan) utan direkt från företagen som gör dem. Jag har ingen f-skattesedel och min sida är inte ett företag ännu vad är det som gäller med vad som är tillåtet, vinstskatt etc etc.? Tack |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
lotteri.. kräver tillstånd från lotteriinspektionen..
men säg att du löser det skriv bara att "eventuell vinstskatt betalas av vinnaren".. sen är det du eller företagen som skänker vinsterna? Dvs skänker företagen prylarna till dig först och sen du till vinnarna eller hur funkar det? Jag vet att du skrev att företagen skickar dom direkt men du vet nog vad jag menar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Företag får inte hålla lotteri, endast föreningar. Ska du ha det lagligt räcker det att besökaren gör något du kräver och den som hamnar högst vinner.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Måste vara en prestationstävling där man vinner på resultat..
Lotteri med utslagsfråga är en prestationstävling t.ex 100m häck är en osv |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vill minnas att det är på följande sätt:
För att komma runt detta med utlottning brukar man ha några få väldigt enkla frågor att svara på, samt (och detta är viktigt) att man ska skriva en motivering. Med den skrivna motiveringen får man helt plötsligt ett tävlingsmoment och inte ett utlottningsförfarande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Motiveringen sitter där pga branding. Fungerar utmärkt för detta ändamål f.ö.! =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Robert:
Nej, riktigt så enkelt är det inte. Jag har bestämt för mig att det finns fall när frågorna som givits ansetts för enkla, och det på så sätt ändå klassats som lotteri. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske är som så att ni blandar ihop detta med vinstskatten?
Vinner du av ren tur (ex. lotto, bingo, keno etc) så är det väl ingen skatt? Vinner du däremot på V75 eller Stryktipset eller liknande, där tillräcklig skicklighet har betydelse, så får man skatta? Rätta mig gärna om jag fel... :huh: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Företagen ska skicka direkt till vinnaren
Så säg om detta är lagligt?: Användarna MÅSTE använda sidan aktivt för att vara kvalificerade Sedan måste de i tävlingen svara på några frågor samt motivera varför just de ska vinna Hur blir det då med vinstskatt? Måste jag betala något? det måste jag väl icke? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|